Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Konkursy, promocje, okazje / Od pomysłu do sukcesu, czyli studenci na start

Od pomysłu do sukcesu, czyli studenci na start

Finaliści oraz jurorzy tegorocznej edycji konkursu Strefa Studenta

Czy wystarczy mieć dobry pomysł, aby odnieść sukces? Bardzo rzadko, najczęściej potrzeba jeszcze ciężkiej pracy, odwagi i determinacji. Studenci, którzy biorą udział w konkursie Strefa Studenta organizowanym przez Targi w Krakowie w ramach Międzynarodowych Targów Opakowań Packaging Innovations, wiedzą jak szczęściu pomóc.

Celem konkursu jest stworzenie szansy młodym projektantom na postawienie pierwszych zawodowych kroków i zaprezentowanie szerokiemu gronu odbiorców unikatowych opakowań czy etykiet. Trudno w Polsce znaleźć lepsze miejsce na start, bowiem Targi Packaging Innovations skupiają całe branżowe środowisko. To tutaj swoją ofertę prezentują największe firmy związane z rynkiem opakowań, a wiedzą i doświadczeniem dzielą się cenieni eksperci. Targi są więc idealną przestrzenią do nawiązania relacji biznesowych.

„Myślę, że udział w konkursie Strefa Studenta to dobry start, chociażby ze względu na to, że jest tu sporo osób, sporo właścicieli, sporo przedstawicieli firm, którzy rzeczywiście bardzo, bardzo chętnie rozdają swoje wizytówki, opowiadają o swojej firmie, gdyż widzą u siebie zapotrzebowanie na takich jak my. Nasze produkty rzeczywiście były doceniane przez ludzi, którzy chętnie podchodzili, pytali o szczegóły. Często były to osoby z firm, ale były też osoby indywidualne, które podziwiały nasze osiągnięcia prezentowane za pomocą opakowań” – ocenił Wojciech Zabel z Politechniki Bydgoskiej, który otrzymał I miejsce w kategorii Wrażenie za Case Island/opakowanie na zestaw szkolny dla dzieci.

Konkurs rozpoczyna się już na kilka miesięcy przed targami. Uczestnicy mają możliwość zgłoszenia prac w trzech kategoriach: Wrażenie, Funkcjonalność i Forma, Szata Graficzna. Spośród nadesłanych zgłoszeń jury wybiera pięciu laureatów z każdej kategorii. Szczęśliwa piętnastka otrzymuje zaproszenie do udziału w targach i prezentacji prac na specjalnie przygotowanym stoisku. Finaliści mają szansę sprawdzenia się w całkowicie nowej roli – roli wystawców. Na równi z liderami rynku przez dwa dni prezentują swój produkt. To nie wszystko. Drugiego dnia targów jury ogłasza zwycięzców w poszczególnych kategoriach, którzy otrzymują nagrodę pieniężną. Od kilku lat przyznawane jest również wyróżnienie.

„Samo bycie tutaj było ogromnym przywilejem i przede wszystkim doświadczeniem. Uważam, że udział w konkursie Strefa Studenta to zdecydowanie dobry start w branży. Nam jako studentom ciężko jest się przebić, nie mamy takiej siły, jak wielkie marki albo osoby, które są własną marką, dlatego jakakolwiek szansa na pokazanie siebie, pokazanie swoich umiejętności jest istotna. Na targach podchodziły do mnie osoby z branży, dostawałam wizytówki – to jest coś, czego nie miałabym szansy doświadczyć, będąc w czterech ścianach i nie wychodząc z projektem” – oceniła Milena Bruska z Politechniki Bydgoskiej, która otrzymała I miejsce w kategorii Funkcjonalność i Forma za Projekt opakowania na zabawkę edukacyjną.

Strefa Studenta wyraźnie pokazuje, że w Polsce nie brakuje zdolnych, kreatywnych osób, które myślą nieszablonowo i zaskakują innowacyjnym podejściem. Możliwość spotkania i wymiany kontaktów na stoisku konkursowym to nie tylko szansa dla młodych projektantów, ale również dla firm poszukujących pracowników.

„Moim zdaniem największa wartość tego konkursu to to, że możemy wystąpić, możemy rozmawiać z innymi ludźmi, prezentować nasz produkt i ktoś może się nami zainteresować, zaoferować nam pracę, może nam pomóc w znalezieniu pracy i to jest największa wartość tych targów. Sam udział i bycie laureatem tutaj jest super” – twierdzi Natalia Stanisławska z Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie, która otrzymała Wyróżnienie za folię skrobiowo-chitozanową z kurkuminą/biodegradowalne opakowania inteligentne.

Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations organizowane są od 14 lat i przez wielu uznawane za najważniejsze spotkanie branży w Polsce. Wydarzenie jest przykładem, jak ważne są spotkania bezpośrednie, które pomagają w nawiązaniu i utrwaleniu kontaktów. To właśnie tutaj można dostrzec w jakim kierunku podąża branża, poznać najnowsze innowacje i zdobyć wiedzę. Wydarzenie jest również źródłem inspiracji zarówno dla odwiedzających, jak i wystawców.

„Bardzo mocno trzymamy kciuki za wszystkich uczestników konkursu. Nie ukrywam, że radość sprawia nam każda informacja o kolejnych sukcesach studentów. Cieszymy się, że możemy dołożyć cegiełkę w rozwoju talentów młodych projektantów” – podkreśla Ewa Woch, Wiceprezes Targów w Krakowie.

Szczęściu warto pomóc, dlatego wszystkich młodych projektantów zachęcamy do udziału w 12. edycji konkursu. Szczegóły będą na bieżąco publikowane na stronie: packaginginnovations.pl.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Sezon urlopowy nadal trwa i prawdopodobnie część z Państwa wróciła już z urlopów, a kolejni Państwo udaliście się wypoczywać. My kończymy pracę nad dwoma grzbietami naszego miesięcznika (już wkrótce do Państwa rąk trafi numer lipcowo-sierpniowy oraz specjalny dodatek pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”), a jednocześnie rozpoczynamy przygotowania do wrześniowego wydania „Świata DRUKU”. Tradycyjnie podejmiemy w nim tematykę maszyn i urządzeń do zadrukowywania i uszlachetniania opakowań i etykiet, fleksografii; tektury falistej i litej, opakowań kartonowych; znakowania, pakowania oraz bezpieczeństwa opakowań.
Publikacja dostępna będzie w dodatkowej bezpłatnej dystrybucji na wrześniowych targach Taropak i Polagra Food (Poznań, 26–28.09) i FachPack (Norymberga, 27–29.09).
Zapraszamy do współtworzenia tego wydania np. poprzez zamieszczenie artykułów eksperckich i promocyjnych, reklam oraz prezentację oferty swojej firmy w następujących zestawieniach numeru: Dostawcy rozwiązań i usług do produkcji opakowań i etykiet oraz Producenci opakowań giętkich i etykiet.

Dostępna jest już pełna wersja raportu – w języku polskim – przygotowanego przez firmę badawczą Keypoint Intelligence, w którym zawarto wyniki testów najnowszych ploterów eko/żywicznych Mutoh z serii XpertJet Pro. Specjaliści poddali analizom modele 1341SR Pro i 1641SR Pro – obydwa będą prezentowane na stoisku Atrium Centrum Ploterowego podczas Festiwalu Marketingu (Warszawa, 14–15.09). Co wykazały testy?

Na skokowe podwyżki cen papieru narzekają nie tylko wydawcy prasowi – odczuwają je także firmy z branży reklamy zewnętrznej oraz reklamodawcy. Jak w rozmowie z portalem wirualnemedia.pl podkreśla Marcin Stan z zarządu Cityboard Media, drożeje też prąd i paliwo, więc koszty kampanii idą w górę, a przy obecnym poziomie inflacji nie ma ekonomicznej możliwości, aby ceny usług outdoorowych pozostały w miejscu.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.