Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / Drzwi do fuzji Xerox i HP pozostają otwarte?

Drzwi do fuzji Xerox i HP pozostają otwarte?

Od kilkunastu dni media donoszą o ofercie kupna, jaką firma Hewlett-Packard otrzymała od spółki Xerox Holdings Corporation. Xerox wycenił wartość pakietu kontrolnego akcji HP na ponad 33 mld. dol. i taka miałaby być kwota transakcji finansowanej w gotówce i akcjach. Jednak 17 listopada rada nadzorcza HP jednogłośnie odrzuciła tę propozycję, wyjaśniając w liście przesłanym do Johna Visentina, wiceprezesa zarządu i CEO firmy Xerox (a upublicznionym przez HP), że Xerox „oszacował HP znacznie poniżej wartości”. Jednocześnie kierownictwo koncernu zapowiedziało, że przystąpi do analizy potencjalnych korzyści, które mogłyby wyniknąć z ewentualnego połączenia z Xerox w przyszłości.

HP ujawniło szczegóły oferty – Xerox zaproponował zakup akcji HP po 22 dolary za akcję (dokładniej 17 dol. w gotówce i 0,137 akcji Xerox). Całkowita wartość transakcji wyniosłaby więc 33,5 mld. dol. amerykańskich. W liście wyrażono przy tym przekonanie, że firma HP działa zgodnie z obraną strategią, która jest w stanie zapewnić „dalsze zwiększanie trwałej wartości długoterminowej”. Wskazano jednocześnie na spadek obrotów Xerox z 10,2 do 9,2 mld dol. na przestrzeni ostatniego roku i zaznaczono, że stawia to „poważne pytania o drogę przedsiębiorstwa i jego perspektywy”.

Decyzja HP nie oznacza jednak, że sprawa fuzji jest definitywnie zamknięta. Wręcz przeciwnie – zapowiedziano, że rada nadzorcza HP przyjrzy się ewentualnym korzyściom, które mogłyby wyniknąć z konsolidacji. Sprawa fuzji tych dwóch gigantów pozostaje więc otwarta.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.