Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / FESPA przeprowadza globalne badanie branży

FESPA przeprowadza globalne badanie branży

Stowarzyszenie FESPA zachęca do wzięcia udziału w trzeciej międzynarodowej ankiecie, której celem jest dostarczenie branży aktualnych informacji na temat trendów panujących w branży oraz rozpoznanie rzeczywistych wyzwań i możliwości, przed którymi stoją drukarze i twórcy oznakowani w czasie po pandemii. Wyniki FESPA Print Census 2023 umożliwią organizacji lepsze wspieranie swoich członków w podejmowaniu świadomych decyzji i długoterminowym rozwoju.

Poprzedni spis przeprowadzono w 2018 r. W nowej edycji badania jako pierwsi formularze mieli okazję wypełnić goście berlińskich targów, teraz ankieta jest już dostępna w internecie, także w języku polskim. Skupia się ona na sześciu głównych obszarach związanych z działalnością firm poligraficznych, które wyłoniono z poprzedniej odsłony ankiety. Są to: nastroje panujące na rynku, zmieniające się wymagania klientów, ewoluujący asortyment produktów wielkoformatowych, znaczenie inwestycji w technologię cyfrową, wzrost sektora drukowanych tekstyliów i presja ekologiczna. Powtórzenie po czterech latach badania dotyczącego tych samych tematów pozwoli ocenić, jak zmieniają się wymienione długoterminowe trendy.

FESPA Print Census ma również na celu zidentyfikowanie nowych czynników napędzających zmiany w branży, na przykład poprzez badanie trendów w zakresie sprzętu, oprogramowania i przepływu pracy, a także cen i marż. Co ważne, raport będzie starał się zrozumieć wpływ pandemii COVID-19 na firmy zajmujące się drukiem i oznakowaniem.
Graeme Richardson-Locke, szef stowarzyszeń i kierownik techniczny FESPA, komentuje: „Naszym celem jest dostarczanie wiedzy i inspiracji społecznościom druku, i w ten sposób wspierać przedsiębiorców w ich codziennej działalności i długoterminowym budowaniu dobrobytu. Dzięki dialogowi z firmami należącymi do stowarzyszenia oraz z gośćmi lokalnych odsłon targów Fespa, wiele dowiadujemy się na temat tego, jak trendy rynkowe w rzeczywistości wpływają na ich firmy i jak pandemia zmieniła ich sposób pracy, oraz jak to wygląda w różnych częściach świata. Możemy dzięki tej wiedzy dostosowywać naszą ofertę i we współpracy z lokalnymi stowarzyszeniami zapewniać naszym członkom odpowiednie wsparcie w dążeniu do sukcesu. Dziś takie wsparcie wydaje się ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej”.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej edycji badania, ankiety przeanalizuje Keypoint Intelligence. Wyniki zostaną przedstawione wiosną 2023 r. podczas monachijskich targów Fespa. Pełna analiza badania będzie dostępna bezpłatnie dla członków krajowych stowarzyszeń FESPA i członków FESPA Direct Corporate, zaś osoby nie należące do stowarzyszenia będą mogły uzyskać dostęp odpłatnie.

Ankietę (także w jęz. polskim) znajdą Państwo TUTAJ.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Sezon urlopowy nadal trwa i prawdopodobnie część z Państwa wróciła już z urlopów, a kolejni Państwo udaliście się wypoczywać. My kończymy pracę nad dwoma grzbietami naszego miesięcznika (już wkrótce do Państwa rąk trafi numer lipcowo-sierpniowy oraz specjalny dodatek pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”), a jednocześnie rozpoczynamy przygotowania do wrześniowego wydania „Świata DRUKU”. Tradycyjnie podejmiemy w nim tematykę maszyn i urządzeń do zadrukowywania i uszlachetniania opakowań i etykiet, fleksografii; tektury falistej i litej, opakowań kartonowych; znakowania, pakowania oraz bezpieczeństwa opakowań.
Publikacja dostępna będzie w dodatkowej bezpłatnej dystrybucji na wrześniowych targach Taropak i Polagra Food (Poznań, 26–28.09) i FachPack (Norymberga, 27–29.09).
Zapraszamy do współtworzenia tego wydania np. poprzez zamieszczenie artykułów eksperckich i promocyjnych, reklam oraz prezentację oferty swojej firmy w następujących zestawieniach numeru: Dostawcy rozwiązań i usług do produkcji opakowań i etykiet oraz Producenci opakowań giętkich i etykiet.

Dostępna jest już pełna wersja raportu – w języku polskim – przygotowanego przez firmę badawczą Keypoint Intelligence, w którym zawarto wyniki testów najnowszych ploterów eko/żywicznych Mutoh z serii XpertJet Pro. Specjaliści poddali analizom modele 1341SR Pro i 1641SR Pro – obydwa będą prezentowane na stoisku Atrium Centrum Ploterowego podczas Festiwalu Marketingu (Warszawa, 14–15.09). Co wykazały testy?

Na skokowe podwyżki cen papieru narzekają nie tylko wydawcy prasowi – odczuwają je także firmy z branży reklamy zewnętrznej oraz reklamodawcy. Jak w rozmowie z portalem wirualnemedia.pl podkreśla Marcin Stan z zarządu Cityboard Media, drożeje też prąd i paliwo, więc koszty kampanii idą w górę, a przy obecnym poziomie inflacji nie ma ekonomicznej możliwości, aby ceny usług outdoorowych pozostały w miejscu.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.