Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / Interaktywna mapa recyklingu odpadów poligraficznych

Interaktywna mapa recyklingu odpadów poligraficznych

Europejski oddział globalnego konsorcjum CELAB uruchomił na swojej stronie internetowej interaktywną mapę, która zawiera listę nazw i lokalizacji podmiotów zajmujących się zbieraniem i recyklingiem zużytych materiałów podkładowych i wierzchnich, używanych w produkcji etykiet. Mapa powstała dzięki współpracy firm z branży etykietowej i stanowi element prac mających na celu stworzenie i wdrożenie gospodarki o obiegu zamkniętym dla tego sektora.

CELAB szacuje, że na całym świecie sprzedano 1,6 mln ton podkładów do etykiet, z czego 25% w Europie. Przy czym współczynnik recyklingu wynosi tu zaledwie ok. 20%. Celem CELAB-Europe jest, aby na Starym Kontynencie do 2025 r. ponownemu przetworzeniu poddawano ponad 75% zużytych materiałów etykietowych.

W ostatnich latach nastąpiła poprawa dostępności usług w sektorze zajmującym się zbieraniem i przetwarzaniem odpadów etykietowych. Aby tę sieć firm uczynić bardziej przejrzystą, CELAB-Europe opracował obszerną mapę, która pomaga drukarniom znaleźć odpowiedni podmiot jak najbliżej jego lokalizacji. Mapa jest stale rozwijana – może do niej dołączyć każda firma świadcząca usługi recyklingu dla sektora poligrafii. W tym celu należy skontaktować się z administratorem poprzez adres CELAB-europe@FINAT.com.

Globalne konsorcjum CELAB jest podzielone na oddziały regionalne. Gospodarzem oddziału europejskiego jest FINAT. Do CELAB-Europe należą obecnie (stan na marzec 2022 r.) 34 firmy i organizacje, m.in.: Ahlstrom-Munksjö, All4Labels, AMC AG – Division Intercoat, Avery Dennison, BASF SE, CCL Label, Delfort, Dow Silicones Belgium, Elkem, Evonik Operations, Fedrigoni Self-Adhesives, Felix Schoeller Group, FINAT, Flexcon, Gipea, Henkel, Herma, Itasa, Lecta – Adestor, Lintec, Loparex, Mitsubishi Polyester Film, Momentive Performance Materials, Mondi, Polyplex-TPL, Sappi, Siliconature, Synthomer, Taghleef Industries , Toray Films Europe, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, VskE i Wacker Chemie.

Więcej informacji na stronie www.celabglobal.org.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.