Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Etykiety z odpadów zanieczyszczających ocean

Etykiety z odpadów zanieczyszczających ocean

UPM Raflatac jest pierwszą firmą na świecie, która wykorzystuje odpady z tworzyw sztucznych zanieczyszczających ocean (OBP) do produkcji etykiet. Seria etykiet Ocean Action powstaje przy wykorzystaniu metody bilansu masy i stanowi efekt ścisłej współpracy UPM z wieloma partnerami w łańcuchu wartości produktu.

Firma OBPCert oszacowała, że aż 80% plastikowych pokonsumpcyjnych odpadów morskich stanowią tworzywa sztuczne trafiające do oceanu z obszarów znajdujących się w odległości do 50 km od linii brzegowej. Obecnie zaledwie 10% odpadów z tworzyw sztucznych na całym świecie jest poddawanych recyklingowi, podczas gdy reszta trafia na składowiska odpadów, do spalarni lub na dzikie wysypiska na łonie natury.

Odpady używane do produkcji materiału Ocean Action pochodzą właśnie z tych terenów, zdefiniowanych przez OBPCert jako „mające potencjał trafienia do oceanu”. Jak podkreśla Eliisa Laurikainen, kierownik ds. rozwoju biznesu firmy UPM Raflatac, nowy produkt nie tylko zapobiega przedostawaniu się odpadów do oceanów, ale także umożliwia właścicielom marek osiągnięcie celów w zakresie recyklingu opakowań.

Materiał etykietowy Ocean Action to łatwe w użyciu, elastyczne rozwiązanie etykietowe, które ma dokładnie taką samą wydajność jak tradycyjne materiały powstałe na bazie paliw kopalnych. Materiał ten jest dostępny w postaci białych i przezroczystych folii PP z klejami RP37, RF37, RP74 oraz podkładami PET 23 PCR oraz Glassine. Jest przeznaczony dla produktów szybkozbywalnych (FMCG), takich jak artykuły gospodarstwa domowego, kosmetyki i artykuły higieniczne, opakowania na żywność i napoje.

W powstawaniu etykiet Ocean Action bierze udział wielu partnerów biznesowych UPM. W pierwszym etapie malezyjska firma HHI, zajmująca się recyklingiem tworzyw sztucznych, zbiera i sortuje odpady z tworzyw sztucznych znajdujące się w odległości do 50 km od linii brzegowej oceanu. HHI posiada certyfikat Ocean Bound Plastics w ramach programu Zero Plastic Oceans, który zapewnia odpowiedzialne pozyskiwanie, właściwie zbieranie i zarządzanie odpadami z tworzyw sztucznych zanieczyszczających ocean.

Po zebraniu i posortowaniu odpadów firma HHI stosuje recykling chemiczny, aby przekształcić odpad w olej pirolizowy, który następnie firma SABIC przekształca w wysokiej jakości granulat z tworzywa PP. Granulaty te są używane przez firmę Taghleef Industries do produkcji materiałów foliowych, a te stanowią podstawę dla produkcji finalnego foliowego materiału etykietowego w firmie UPM Raflatac.

Oprócz certyfikacji odpadów w ramach programu Zero Plastics Oceans, ostateczna forma produktu – etykieta Ocean Action – posiada certyfikat ISCC Plus, potwierdzający zrównoważony sposób jego pozyskania i zweryfikowane źródło pochodzenia, a także zastąpienie równoważnej ilości pierwotnych surowców kopalnych wykorzystywanych przy produkcji w oparciu o zasadę bilansu masy.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Sezon urlopowy nadal trwa i prawdopodobnie część z Państwa wróciła już z urlopów, a kolejni Państwo udaliście się wypoczywać. My kończymy pracę nad dwoma grzbietami naszego miesięcznika (już wkrótce do Państwa rąk trafi numer lipcowo-sierpniowy oraz specjalny dodatek pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”), a jednocześnie rozpoczynamy przygotowania do wrześniowego wydania „Świata DRUKU”. Tradycyjnie podejmiemy w nim tematykę maszyn i urządzeń do zadrukowywania i uszlachetniania opakowań i etykiet, fleksografii; tektury falistej i litej, opakowań kartonowych; znakowania, pakowania oraz bezpieczeństwa opakowań.
Publikacja dostępna będzie w dodatkowej bezpłatnej dystrybucji na wrześniowych targach Taropak i Polagra Food (Poznań, 26–28.09) i FachPack (Norymberga, 27–29.09).
Zapraszamy do współtworzenia tego wydania np. poprzez zamieszczenie artykułów eksperckich i promocyjnych, reklam oraz prezentację oferty swojej firmy w następujących zestawieniach numeru: Dostawcy rozwiązań i usług do produkcji opakowań i etykiet oraz Producenci opakowań giętkich i etykiet.

Dostępna jest już pełna wersja raportu – w języku polskim – przygotowanego przez firmę badawczą Keypoint Intelligence, w którym zawarto wyniki testów najnowszych ploterów eko/żywicznych Mutoh z serii XpertJet Pro. Specjaliści poddali analizom modele 1341SR Pro i 1641SR Pro – obydwa będą prezentowane na stoisku Atrium Centrum Ploterowego podczas Festiwalu Marketingu (Warszawa, 14–15.09). Co wykazały testy?

Na skokowe podwyżki cen papieru narzekają nie tylko wydawcy prasowi – odczuwają je także firmy z branży reklamy zewnętrznej oraz reklamodawcy. Jak w rozmowie z portalem wirualnemedia.pl podkreśla Marcin Stan z zarządu Cityboard Media, drożeje też prąd i paliwo, więc koszty kampanii idą w górę, a przy obecnym poziomie inflacji nie ma ekonomicznej możliwości, aby ceny usług outdoorowych pozostały w miejscu.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.