Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Nowe wersje PressTune i InkTune firmy Agfa

Nowe wersje PressTune i InkTune firmy Agfa

Na rynek właśnie trafiły nowe wersje programów InkTune i PressTune, będących rozwiązaniami proponowanymi przez firmę Agfa w pramach programu partnerskiego ECO3. Mają one zapewniać drukarniom kontrolę nad wszystkimi elementami procesu poligraficznego, m.in. poziomem zużycia farby czy zgodnością ze standardami kolorystycznymi (ISO, G7 lub szczególnymi wytycznymi zleceniodawców).

W działaniach tych użytkowników oprogramowania mają wspierać generowane w czasie rzeczywistym raporty z danymi produkcyjnymi, niezależne od technologii drukowania i producenta maszyny drukującej.

Bazujący na technologii GCR (Grey Component Replacement) program InkTune (dostępny obecnie także w wersji niezależnej, tzw. stand alone) umożliwia dynamiczną konwersję kolorystyczną i obliczanie wartości dla każdej z barw procesowych. InkTune wykorzystuje stworzone przez firmę Agfa technologie takie jak Dynamic Ink Limit Control czy Dynamic Device Link Generation. Jak zapewnia producent, umożliwiają one redukcję ilości zużywanej farby nawet do 30% przy zachowaniu pełnej wierności odwzorowywanych barw. Mniejsze zużycie farby ma pozytywny wpływ nie tylko na koszty całego procesu, ale też – za sprawą skróconego czasu schnięcia odbitek – na całkowitą wydajność produkcji. Co więcej, wzrasta jakość reprodukcji, gdyż zminimalizowana zostaje widoczność struktury rozetek, a odchylenia kolorystyczne stają się mniej widoczne dla oka.

PressTune z kolei ma zapewniać procesowi drukowania stabilność, wydajność i zgodność z obowiązującymi standardami. Jak zapewnia Agfa, przy zastosowaniu tego rozwiązania wymagane standardy jakościowe osiągane są szybciej, a to za sprawą funkcji dynamicznego korygowania gęstości optycznej oraz bazującego na danych produkcyjnych (pozyskiwanych w czasie rzeczywistym) mechanizmu ich oceny, uwzględniającego m.in. kompensację efektu zmiany barw podczas utrwalania farb. W efekcie – zdaniem producenta PressTune – czas narządu może ulec skróceniu nawet o 40%, co przekłada się na niższą ilość generowanej makulatury. Zastosowane w tym przypadku „inteligentne” narzędzia analityczne, bazujące na danych produkcyjnych i kolorystycznych pozyskiwanych z pracującej maszyny drukującej pozwalają na automatyczne generowanie przez PressTune raportów dla każdej ze stron zaangażowanych w proces produkcyjny. Umożliwia to identyfikację problemów oraz pozwala na zaplanowanie prac związanych z konserwacją maszyny. Co więcej, istnieje także możliwość generowania raportów o jakości druku przeznaczonych dla klientów zlecających drukarniom prace akcydensowe i opakowaniowe. Pozwala im tym samym na zdalny nadzór nad jakością realizowanej produkcji.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.