Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / SOMA zaprezentowała nowości podczas webinaru

SOMA zaprezentowała nowości podczas webinaru

Firma SOMA, czeski producent maszyn fleksograficznych, bobiniarek i laminatorów, podczas webinaru, który odbył się 9 lipca br., zaprezentowała nowości ze swojego portfolio, które planowała wprowadzić na rynek w czasie targów drupa. W centrum uwagi znalazła się nowa generacja maszyny fleksograficznej Optima² CI, wyposażona w pakiet inteligentnych funkcji, w tym automatyczny system montowania płyt S-Mount. Pokazano także nową bobiniarkę Pluto.

Jak zapewnia SOMA, pakiet inteligentnych funkcji przyczynia się do osiągnięcia najwyższej jakości druku, lepszej komunikacji, a przede wszystkim pomaga zapewnić szybkie i łatwe przełączanie między zadaniami, jednocześnie minimalizując błędy operatora. Wśród nowych funkcji znalazł się automatyczny system montowania płyt S-Mount, zapewniający pełną precyzję tego procesu – dzięki niemu niemal wyeliminowany został czas przestoju prasy spowodowanego nieprawidłowym montażem płyt. Kolejną funkcją jest system ARUN do automatycznego ustawiania zadań, który łączy w sobie zalety montera płyt z w pełni zautomatyzowanym urządzeniem do pomiarów topografii płyt i rejestrów. System Advanced Bounce Control wraz z Intelligent Job Tuning minimalizuje „odbicie” przy dużych prędkościach drukowania z wykorzystaniem tulei HD czy druku rozszerzonym gamutem barwnym. Warto wspomnieć także o funkcji Zero Meter, która pozwala osiągnąć niemal zerowy poziom ilości odpadów. Inteligentne dostrajanie zadań, wykorzystujące specjalnie zaprojektowany algorytm programowy, daje w efekcie bardzo wysoką jakość druku.

Uczestnicy webinaru mieli możliwość zobaczenia w czasie rzeczywistym procesu druku. Była to jednocześnie okazja zaprezentowania niedawno wdrożonej internetowej platformy usług serwisowych w chmurze – za pośrednictwem czterech kamer pokazano, że cały proces (od narządu do druku) odbył się bez wcześniejszego przygotowania. W trakcie demonstracji maszyna zarówno w pierwszym, jak i w drugim zadaniu, osiągnęła prędkość 500 m/min. Webinar SOMA zorganizowała wspólnie z firmami Flint Group i Marvaco, testy obejmowały również rozwiązania tych firm. Celem było m.in. wydrukowanie na foliowym podłożu, przyjaznym dla środowiska, projektu Expanded Gamut Print (EGP) w bardzo wysokiej rozdzielczości – 80 lpcm (203 lpi) HiQ, z rozszerzonym gamutem kolorów (10 kolorów korporacyjnych), przy wykorzystaniu kolorów CMYK, zielonego, fioletowego i białego o wysokim stopniu nieprzezroczystości. Testy pokazały, że SOMA Optima² jest w stanie zapewnić jakość druku zbliżoną do rotograwiury – odwzorować drobne detale, zapewnić wysokie pokrycie bielą, żywe kolory, czterostopniowe czernie, naturalnie wyglądające odcienie skóry; wszystko przy wysokiej prędkości druku.

Podczas webineru czeski producent poinformował, że jesienią planuje przeprowadzenie kolejnych spotkań online przeznaczonych konkretnym rozwiązaniom, ponieważ uważa, że taka droga prezentowania w akcji nowych rozwiązań wykorzystujących inteligentną automatykę zapewnia klientom poznanie ich możliwości. SOMA zaplanowała również konferencję, podczas której zamierza wprowadzić na rynek kolejne nowości ze swojego portfolio; ma się ona odbyć 7 października br.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Kongres Etykiety Samoprzylepne już za nami, ale my nie zasypiamy gruszek w popiele i już dziś zapraszamy na XI Konferencję „Tektura falista – najnowsze technologie”, która w tym roku odbędzie się w dniach 8–9 września w Hotelu Klimczok w Szczyrku. Jak co roku przygotowaliśmy dla Państwa bogaty program pełen ciekawych wystąpień specjalistów oraz przestrzeń do integracji. Szczegóły dotyczące uczestnictwa w wydarzeniu na stronie http://tekturafalista.akademia-wiedzy.eu/.
Sektory etykiet i tektury falistej pomimo oczywistych różnic mają wspólny pierwiastek – dlatego przygotowujemy specjalny dodatek do letniego wydania „Świata DRUKU” pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”. Publikacja, która tradycyjnie ukaże się na rynku w sierpniu br., będzie zawierała gros interesujących treści z zakresu tektury falistej i litej oraz etykiet samoprzylepnych (w tym relację z czerwcowego Kongresu).
Dodatek ten trafi do rąk prenumeratorów naszego miesięcznika, będzie dystrybuowany na konferencji w Szczyrku oraz na wielu wydarzeniach branżowych i innych, powiązanych z potrzebami poligraficznymi, aż do wyczerpania nakładu.

Można już bezpłatnie rejestrować udział w Festiwalu Marketingu. Tegoroczna, 14. już edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku, odbędzie się w dn. 14–15 września br. w EXPO XXI Warszawa. Podczas wydarzenia ofertę zaprezentują przedstawiciele sektora szeroko pojętej reklamy – dostawcy artykułów promocyjnych, przedstawiciele poligrafii reklamowej, producenci POS. Przestrzeń wystawiennicza będzie podzielona na dwa sektory branżowe: reklama & marketing oraz dostawcy mediów i maszyn.

Omet – producent wąsko- i średniowstęgowych maszyn do druku etykiet i opakowań giętkich, 24 czerwca br. uroczyście zainaugurowała działalność Parku Innowacji i salonu wystawowego o powierzchni 1,5 tys. m2. Obiekt znajduje się w Molteno (północne Włochy), tuż obok powstałej w ubiegłym roku nowej siedziby firmy. Podczas wydarzenia, w którym wzięło udział ponad 150 gości, oficjalnie zaprezentowano także nową maszynę do druku fleksograficznego – KFlex.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.