Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / Drożejący papier i prąd uderzają w outdoor

Drożejący papier i prąd uderzają w outdoor

fot. freepik.com

Na skokowe podwyżki cen papieru narzekają nie tylko wydawcy prasowi – odczuwają je także firmy z branży reklamy zewnętrznej oraz reklamodawcy. Jak w rozmowie z portalem wirualnemedia.pl podkreśla Marcin Stan z zarządu Cityboard Media, drożeje też prąd i paliwo, więc koszty kampanii idą w górę, a przy obecnym poziomie inflacji nie ma ekonomicznej możliwości, aby ceny usług outdoorowych pozostały w miejscu.

Wiele gazet i czasopism podrożało na przełomie 2021/2022 r., a ceny niektórych po kilku miesiącach podwyższono kolejny raz. Menadżerowie z branży prasowej w maju prognozowali, że ceny papieru mogą wzrosnąć jeszcze o 10–20%. Szefowa Stowarzyszenia Papierników Polskich Aneta Muskała stwierdziła, że nie pamięta „takiego wzrostu kosztów podstawowych surowców i energii na przestrzeni jednego roku”. Celuloza przez pół roku podrożała o ponad 45%.
Wzrost cen papieru odczuwa również branża outdoorowa. „Efektem jest wzrost kosztów druku plakatów outdoorowych, a co za tym idzie – także kampanii reklamy zewnętrznej. Koszty druku niewątpliwie stanowią istotną część budżetu kampanii” – mówi Marcin Stan z Cityboard Media, a Marek Kuzaka, prezes AMS należącego do Agory, dodaje: „Mniej na ceny papieru są narażone firmy, które mają dużo nośników cyfrowych. Koszty druku nie mają tak istotnego znaczenia dla łącznych kosztów kampanii, jak inne czynniki. Wzrost kosztów najmocniej odczuliśmy w pozycji wynagrodzenia i świadczenia, ale również w pozycji koszty realizacji kampanii, co z jednej strony jest związane z ich większą liczbą, a z drugiej z podwyżkami cen za usługi podwykonawców. Istotnie rosną również ceny energii elektrycznej do oświetlenia naszych nośników, ale te wzrosty minimalizujemy wprowadzając rozwiązania energooszczędne”.

Również według Lecha Kaczonia, prezesa Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, ceny papieru są mniej istotnym czynnikiem kosztowym dla branży outdoorowej: „Zawsze były kalkulowane niezależnie od kosztów wynajęcia powierzchni ekspozycyjnych. W żadnym wypadku nie można porównywać kosztów papieru niezbędnego do druku prasy z kosztami papieru do druku plakatów. To są zupełnie inne ilości i jakości. Natomiast drożejący prąd jest znaczącym obciążeniem dla firm, które mają dużo nośników oświetlonych i podświetlanych. Wprowadziły one jednak w ostatnich kilku latach nowoczesne i energooszczędne systemy oświetleniowe, by redukować koszty w tym zakresie. Wzrosty kosztów działania firm OOH są związane w ostatnim czasie z rosnącymi kosztami podwykonawców oraz wzrostem wynagrodzeń”.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.