Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / Inwestycja w zrównoważony rozwój

Inwestycja w zrównoważony rozwój

Papiernia w Zülpich

Smurfit Kappa zakończyła wielomilionowy projekt zrealizowany w ramach działań mających na celu zrównoważony rozwój papierni w Zülpich w Niemczech oraz zmniejszenie emisji CO2. Inwestycja o wartości 11,5 mln euro obejmowała gruntowną przebudowę wielopaliwowego kotła, aby zapewnić bardziej zrównoważone źródła paliwa do wytwarzania pary i energii elektrycznej.

Fabryka w Zülpich produkuje ok. 500 tys. ton papieru rocznie. Obecnie jest zasilana trzema rodzajami paliw: własnym biogazem (będącym produktem ubocznym oczyszczalni ścieków), gazem ziemnym oraz materiałami resztkowymi (tzw. odrzutami, powstającymi w procesie recyklingu papieru, które dzięki ich wykorzystaniu nie są już odpadami). Projekt zakłada zmniejszenie emisji CO2 w zakładzie o ponad 25%, co pozwoli zaoszczędzić 55 tys. ton dwutlenku węgla rocznie. To z kolei przełoży się na obniżenie emisji CO2 o 2% na poziomie globalnym w całej grupie Smurfit Kappa. Celem jest zredukowanie o 55% emisji CO2 z paliw kopalnych do 2030 r. oraz osiągnięcie zerowej emisji netto CO2 do 2050 r. Firma uzyskała również potwierdzenie swoich celów klimatycznych w zakresie redukcji emisji gazów cieplarnianych do 2030 r. przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi) jako zgodnych z wytycznymi porozumienia paryskiego.

Wdrożenie modelu gospodarki obiegu zamkniętego w papierni w Zülpich wykracza także poza jej własny obszar działania. Niemiecki zakład tworzy też procesy w zakresie obiegu zamkniętego z papierniami Smurfit Kappa znajdującymi się w Parenco i Roermond w Niderlandach (odrzuty z tych zakładów stają się cennym źródłem paliwa dla Zülpich).

„Uruchomienie tego najnowocześniejszego kotła wielopaliwowego jest kolejnym przykładem potwierdzającym, że zrównoważony rozwój jest częścią DNA Smurfit Kappa. Projekt pokazuje, że wydajność ekonomiczna i zrównoważony rozwój w żadnym wypadku się nie wykluczają, a nawet mogą iść ze sobą w parze w kierunku papierni przyjaznej dla środowiska” – powiedział Pim Wareman, CEO Smurfit Kappa Recycled Paper Cluster.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.