Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Personalia / Firma Zinart świętuje jubileusz 30-lecia zmianami

Firma Zinart świętuje jubileusz 30-lecia zmianami

Adam Zindulski (z prawej) i Paweł Trzeciak

Jubileusz 30-lecia działalności firmy Zinart z Wrocławia, zaopatrującej polskie i zagraniczne drukarnie w maszyny, materiały eksploatacyjne i części zamienne, zbiegł się w czasie z uruchomieniem sklepu internetowego oraz z historyczną zmianą w kierownictwie. Adam Zindulski – założyciel i do niedawna prezes zarządu firmy – przekazał jej stery swoim wieloletnim współpracownikom, którzy stali się jednocześnie właścicielami spółki. Paweł Trzeciak objął funkcję prezesa zarządu, zaś Grzegorz Śleziak i Jacek Mozoła pozostają – jak dotychczas – wiceprezesami firmy.

Adam Zindulski podkreśla: „Zmiany sfinalizowane na przełomie czerwca i lipca zostały zainicjowane w roku 2019, za sprawą umowy sukcesyjnej, jaką podpisałem z Pawłem Trzeciakiem i Grzegorzem Śleziakiem – nowymi właścicielami firmy. Mamy zatem do czynienia z ważną zmianą pokoleniową, ale należy podkreślić fakt, że nowi udziałowcy spółki są z nią związani od bardzo dawna, a ich wiedzę technologiczną i doświadczenie doceniają nasi klienci ze wszystkich segmentów, w jakich obecny jest Zinart. Firma trafia zatem w godne ręce i jestem przekonany, że pod nowym kierownictwem czeka ją świetlana przyszłość. Tym bardziej, że sukcesywnie podążamy za zmieniającym się światem współczesnej poligrafii, coraz bardziej angażując się w obszar produkcji cyfrowej czy też uruchamiając sklep internetowy”.

Paweł Trzeciak, pełniący od 1 lipca br. funkcję prezesa zarządu, dodaje: „Nasza firma obchodzi w tym roku 30-lecie, ja mam przyjemność być z nią związany przez połowę tego czasu. Dołączyłem do zespołu Zinart w szczególnym momencie, gdy w branży mieliśmy gorsze, kryzysowe lata. Wówczas jednak została podjęta odważna decyzja o uruchomieniu działu druku wielkoformatowego. Tym samym zbudowana została druga, ważna część naszej działalności. Niemal od początku istnienia Zinart jest jednym z wiodących dostawców materiałów i części do druku offsetowego. Cieszymy się, że stale rośnie też nasza pozycja i udziały w rozwijającym się rynku druku wielkoformatowego cyfrowego. Mogę zapewnić, że w kontekście dalszego rozwoju i nowych projektów nie powiedzieliśmy jednak ostatniego słowa”.

„Kamienie milowe” w historii firmy Zinart

„Nasza firma jest obecna w branży przez cały okres przełomowych dla niej i znaczących zmian – mówi Adam Zindulski. – Rok 1992, gdy zaczęliśmy działać w poligrafii, jest z perspektywy czasu symboliczny. Początek lat 90. ubiegłego wieku to okres prawdziwej prosperity w naszej branży – drukarnie powstawały jak grzyby po deszczu, do Polski wchodziły kolejne międzynarodowe koncerny, które powoływały do życia własne oddziały bądź też nawiązywały współpracę z dystrybutorami. My początkowo, z zaangażowaniem całej rodziny, działaliśmy w grupie dystrybutorów związanych z firmą Grafikus – Systemy Graficzne, oferując farby i chemikalia z jej oferty. W 1994 r., kontynuując współpracę z Grafikusem, staliśmy się też samodzielnym przedstawicielem wiodących marek jak Sun Chemical czy Polychrome (wkrótce Kodak Polychrome Graphics, obecnie Kodak). W tym samym roku uruchomiliśmy własną mieszalnię farb, koncentrując się na obsłudze klientów bazujących na technice offsetowej – zarówno arkuszowej, jak i zwojowej (coldsetowej i heatsetowej)”.

W roku 2000 firma przeniosła się do nowej siedziby, a obszar jej działania został rozszerzony. „Przez pierwsze lata koncentrowaliśmy się na południowo-zachodnich województwach, sukcesywnie zaczęliśmy też sprzedawać nasze produkty w innych regionach Polski – mówi Adam Zindulski. – Poza materiałami eksploatacyjnymi w ofercie pojawiły się też akcesoria i części zamienne do maszyn drukujących – ten asortyment jest jednym z naszych filarów do dziś”.

W roku 2008 firma podjęła strategiczną decyzję o rozszerzeniu swojej działalności na perspektywicznym rynku druku wielkoformatowego, realizowanego w technologii cyfrowej. Wówczas też pojawił się w niej Paweł Trzeciak, który objął stanowisko szefa nowo powołanego do życia działu. „Udział rozwiązań dedykowanych temu segmentowi rynkowemu systematyczne rośnie i wynosi ok. 35% naszych obrotów – mówi obecny prezes zarządu. – Z perspektywy czasu decyzję tę można uznać za niezwykle trafioną, gdyż wielki format stał się naszą drugą, bardzo mocną nogą”.

Adam Zinduski dodaje: „Lata 2010-2014 to okres pracy w firmie mojej córki – Katarzyny Zindulskiej-Wickens. Wówczas w naszej ofercie pojawiły się rozwiązania dedykowane również małoformatowemu drukowi cyfrowemu: maszyny Xerox i urządzenia introligatorskie Morgana Systems. W tym czasie sprzedaliśmy ponad 20 maszyn introligatorskich i kilka cyfrowych maszyn drukujących. Ten „cyfrowy” akcent stanowił uzupełnienie naszej aktywności w obszarze druku offsetowego, gdzie – za sprawą rekomendacji firmy Zinart – polski rynek poligraficzny wzbogacił się o kilkadziesiąt rozwiązań: maszyny drukujące (w tym liczne plotery wielkoformatowe), urządzenia introligatorskie oraz systemy CtP”.

W roku 2015 firma przekształciła się w spółkę z o.o., zaś dwa lata później – przeniosła się do kolejnej siedziby, w której pozostaje do dziś. „Poza zwiększoną powierzchnią biurowo-administracyjną i przestronnym magazynem, miejsce znalazły tu również mieszalnia oraz laboratorium, które służy do recepturowania farb offsetowych, w tym niskomigracyjnych i UV oraz fleksograficznych – mówi Adam Zindulski. – Jako jedyni w Polsce oferujemy też usługę konfekcjonowania i pakowania farb w kartridże, które coraz częściej zastępują tradycyjny sposób podawania farb w druku offsetowym”.

W roku 2019 została podpisana umowa sukcesyjna, na bazie której udziały w firmie docelowo mieli przejąć Paweł Trzeciak i Grzegorz Śleziak. Wówczas też ukształtował się nowy zarząd spółki. Sukcesja została sfinalizowana w połowie tego roku, a towarzyszyły jej zmiany w kierownictwie firmy.

Nieco wcześniej, bo w 1. kwartale br., Zinart uruchomił sklep internetowy, uwzględniający pełny asortyment oferowany przez firmę. Jego oferta jest stale aktualizowana o nowe materiały eksploatacyjne, akcesoria i części zamienne.

30-letnie doświadczenia w druku offsetowym i 15-letnie w cyfrowym pozwoliły firmie Zinart osiągnąć stabilną pozycję rynkową i ambitnie patrzeć w przyszłość. Jej asortyment obejmuje obecnie ponad 1000 produktów dedykowanych obu technologiom, stąd duże nadzieje związane z uruchomionym niedawno sklepem internetowym. „E-commerce to coraz bardziej powszechny element naszego życia, także w kontekście funkcjonowania różnych branż. Idąc z duchem czasu, sklep online pojawił się także u nas i już po pierwszych miesiącach jego funkcjonowania widzimy korzyści wynikające z jego uruchomienia. Tu warto wymienić druk na tekstyliach, aplikacje przemysłowe czy niebanalne efekty specjalne zaprezentowane na targach Fespa m.in. przez naszego strategicznego partnera – firmę Sun Chemical. Wszystko to widzimy i uwzględniamy w naszych planach na przyszłość” – mówi Paweł Trzeciak.

Adam Zindulski podsumowuje: „Firmę pozostawiam młodszym kolegom z przekonaniem, że trafia ona w godne ręce osób zaangażowanych w jej działalność nie tylko biznesowo, ale też emocjonalnie. W branży tej zostawiłem spory kawałek swojego życia. Z pewnością nadal będę się przyglądał jej rozwojowi, kibicując jednocześnie nowemu zarządowi Zinart Sp. z o.o. Jestem przekonany, że firmę czekają kolejne, pełne sukcesów lata”.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Sezon urlopowy nadal trwa i prawdopodobnie część z Państwa wróciła już z urlopów, a kolejni Państwo udaliście się wypoczywać. My kończymy pracę nad dwoma grzbietami naszego miesięcznika (już wkrótce do Państwa rąk trafi numer lipcowo-sierpniowy oraz specjalny dodatek pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”), a jednocześnie rozpoczynamy przygotowania do wrześniowego wydania „Świata DRUKU”. Tradycyjnie podejmiemy w nim tematykę maszyn i urządzeń do zadrukowywania i uszlachetniania opakowań i etykiet, fleksografii; tektury falistej i litej, opakowań kartonowych; znakowania, pakowania oraz bezpieczeństwa opakowań.
Publikacja dostępna będzie w dodatkowej bezpłatnej dystrybucji na wrześniowych targach Taropak i Polagra Food (Poznań, 26–28.09) i FachPack (Norymberga, 27–29.09).
Zapraszamy do współtworzenia tego wydania np. poprzez zamieszczenie artykułów eksperckich i promocyjnych, reklam oraz prezentację oferty swojej firmy w następujących zestawieniach numeru: Dostawcy rozwiązań i usług do produkcji opakowań i etykiet oraz Producenci opakowań giętkich i etykiet.

Dostępna jest już pełna wersja raportu – w języku polskim – przygotowanego przez firmę badawczą Keypoint Intelligence, w którym zawarto wyniki testów najnowszych ploterów eko/żywicznych Mutoh z serii XpertJet Pro. Specjaliści poddali analizom modele 1341SR Pro i 1641SR Pro – obydwa będą prezentowane na stoisku Atrium Centrum Ploterowego podczas Festiwalu Marketingu (Warszawa, 14–15.09). Co wykazały testy?

Na skokowe podwyżki cen papieru narzekają nie tylko wydawcy prasowi – odczuwają je także firmy z branży reklamy zewnętrznej oraz reklamodawcy. Jak w rozmowie z portalem wirualnemedia.pl podkreśla Marcin Stan z zarządu Cityboard Media, drożeje też prąd i paliwo, więc koszty kampanii idą w górę, a przy obecnym poziomie inflacji nie ma ekonomicznej możliwości, aby ceny usług outdoorowych pozostały w miejscu.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.