Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Technologia RFID – etykiety przyszłości

Technologia RFID – etykiety przyszłości

Tagi RFID, zwane również transponderami, chipami lub znacznikami RFID, to niewielkie nośniki danych, które mogą przybierać różne kształty i rozmiary. Zawierają one informacje, na których zależy producentom, dostosowane do potrzeb użytkowników. Coraz śmielej wkraczają na rynek etykiet i opakowań, można przypuszczać, że będą stanowić ich nieodzowny element w przyszłości.

Już dziś funkcjonują na świecie automatyczne sklepy z artykułami spożywczymi, chemicznymi i kosmetykami – bez personelu, typowej kasy samoobsługowej, ale za to z aplikacją na smartfona, dającą dostęp do około tysiąca produktów. Każdy produkt jest oznaczony specjalnym oznakowaniem z tagiem RFID, co pozwala na zautomatyzowanie procesu sprzedaży. „To nie science fiction, to realnie funkcjonujący już sklep spożywczy w naszym kraju i tak właśnie mogą wyglądać w najbliższej przyszłości kolejne – mówi Łukasz Chruśliński, Sales Manager w firmie Mark Andy, która śledząc światowe trendy od dłuższego czasu oferuje maszyny umożliwiające produkcję etykiet z tą właśnie technologią. – Taka perspektywa otwiera zupełnie nowe spojrzenie na produkty, jakie będą one oferować, a w ślad za tym na ich opakowania i etykiety. Dlatego mamy w ofercie maszyny, które umożliwiają produkcję takich etykiet – na wstęgach z tagami, co otwiera przed producentami i drukarniami zupełnie nowe możliwości. Mogą być one wykorzystane do dostarczenia użytkownikowi informacji na temat kupionego produktu – instrukcji obsługi, daty ważności, aktualnego stanu posiadania i wielu innych. Pomogą zapobiec kradzieżom i będą przydatne w walce z podróbkami. Dostarczą nam również informacji o terminie przydatności do spożycia czy gwarancji na jakiś produkt, który kupujemy. RFID umożliwia odczyt i przesyłanie danych, a także elektroniczne zasilenie chipów, które te dane przechowują. W zależności od rodzaju znacznika (tzw. tagu RFID) i umieszczonego w nim chipu znajduje ona zastosowanie obecnie w wielu dziedzinach życia, między innymi w procesach przemysłowych, produkcji, logistyce, magazynowaniu, kontroli dostępu i zapewnianiu bezpieczeństwa”.

Technologia identyfikacji produktów za pomocą fal radiowych staje się coraz bardziej obecna w naszej codziennej rzeczywistości – nie tylko sklepy spożywcze, ale także odzieżowe, obuwnicze, salony meblowe, markety budowlane, jak również inne branże: usługowa (pralnie, hotele), magazynowa, logistyczna czy farmaceutyczna na całym świecie korzystają już z tego rozwiązania.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.