Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Wydarzenia / Konferencja nt. zrównoważonego druku na tekstyliach

Konferencja nt. zrównoważonego druku na tekstyliach

Europejskie Stowarzyszenie Druku Specjalistycznego ESMA organizuje w dn. 8–9 września 2022 r. w Neuss k. Düsseldorfu konferencję Textile Printing & Sustainability (TPS). Premierowa odsłona wydarzenia, przeznaczonego dla specjalistów reprezentujących wszystkie etapy łańcucha wartości tekstyliów, będzie poświęcona tematyce zadruku tekstyliów i zrównoważonego rozwoju.

Goście, którzy dwa wrześniowe dni spędzą w hotelu Dorint Kongresshotel, będą mogli wysłuchać 24 referatów wygłoszonych przez ekspertów branżowych – zarówno praktyków, jak i przedstawicieli środowisk akademickich. Będą oni promować najlepsze praktyki, omawiać nowe obszary zastosowań technologii oraz wyjaśniać korzyści i wyzwania związane z indywidualnymi wyborami rozwiązań. Dominować będą tematy z zakresu wyboru technologii, automatyzacji oraz modeli biznesowych, a wszystkie będzie łączył wspólny mianownik – świadomość ekologiczna. Specjaliści wezmą pod lupę główne czynniki i globalne trendy, które wpływają na kondycję rynku tekstylnego: modę na żądanie, odpowiedzialny biznes, kwestie jakościowe, personalizację. Nie zabraknie zagadnień związanych z funkcjonalizacją tekstyliów za pomocą druku cyfrowego, ocenianiem mikrofabryk pod kątem zrównoważonego rozwoju, gospodarką o obiegu zamkniętym i ekoetykietami.

Każdy dzień konferencji rozpocznie przemówienie programowe – wygłoszą je Karin Ekberg (była Przewodnicząca Koalicji Zrównoważonej Odzieży) i Bianca Seidel (pionierka zrównoważonego projektowania mody). Będzie można też posłuchać wystąpień Debbie McKeegan, która przeanalizuje szanse i zagrożenia związane z modelami biznesowymi na żądanie, oraz Alexandry De Raeve, która przybliży cyfrowy aspekt projektowania i produkcji tekstyliów. Światowe marki oferujące sprzęt do drukowania – Brother i Epson – wyjaśnią swoje podejście do produkcji przyjaznej dla środowiska, zarządzania zasobami i najnowszych trendów w zakresie reshoringu (przenoszenie fabryk z krajów oferujących tanią siłę roboczą do macierzystych lokalizacji). Przedstawiciele firm z branży farbiarskiej i chemicznej dokonają kompleksowego przeglądu najnowszych rozwiązań materiałowych i innowacji z zakresu atramentów pigmentowych (będzie m.in. mowa o zmniejszaniu wpływu barwienia tkanin na środowisko, również poprzez usuwanie nadruków na tekstyliach i efektywny recykling tkanin na etapie wycofania z eksploatacji).

„Przemysł tekstylny znajduje się dziś bardziej niż kiedykolwiek pod presją wymogów zrównoważonego rozwoju. Unijny Zielony Ład wziął go na cel, uznając za jeden z najbardziej zanieczyszczających środowisko sektorów na świecie. W skali globalnej przyglądamy się Celom Zrównoważonego Rozwoju ONZ i inicjatywom, takim jak Sojusz ONZ na rzecz Zrównoważonej Mody. Ich oś czasu wyznaczona na lata 2030 i 2050 może wydawać się odległa, ale czas na działanie i wymianę know-how jest właśnie teraz. Nowa konferencja TPS jest naszym wkładem w rozwiązanie problemu” – wyjaśnia Peter Buttiens z European Specialist Printing Manufacturers Association.

Dwa dni wypełnione prelekcjami uzupełnione będą przez element networkingu w towarzyszącej konferencji części wystawienniczej – swoją ofertę w formie online zaprezentują firmy dostarczające rozwiązania dla sektora tekstylnego (m.in. Brother, Epson, Evonik, Farbenpunkt, Fujifilm Ink Solutions, Global Inkjet Systems, Kronos, Marabu, Meteor Inkjet, Seiko Instruments).

Program wydarzenia oraz formularz rejestracyjny znajdą Państwo na stronie tps-conference.com. Osoby, które dokonają rejestracji do 15 sierpnia, otrzymają kod rabatowy o wartości 200 euro do wykorzystania przy kolejnej rejestracji.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

Sezon urlopowy nadal trwa i prawdopodobnie część z Państwa wróciła już z urlopów, a kolejni Państwo udaliście się wypoczywać. My kończymy pracę nad dwoma grzbietami naszego miesięcznika (już wkrótce do Państwa rąk trafi numer lipcowo-sierpniowy oraz specjalny dodatek pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”), a jednocześnie rozpoczynamy przygotowania do wrześniowego wydania „Świata DRUKU”. Tradycyjnie podejmiemy w nim tematykę maszyn i urządzeń do zadrukowywania i uszlachetniania opakowań i etykiet, fleksografii; tektury falistej i litej, opakowań kartonowych; znakowania, pakowania oraz bezpieczeństwa opakowań.
Publikacja dostępna będzie w dodatkowej bezpłatnej dystrybucji na wrześniowych targach Taropak i Polagra Food (Poznań, 26–28.09) i FachPack (Norymberga, 27–29.09).
Zapraszamy do współtworzenia tego wydania np. poprzez zamieszczenie artykułów eksperckich i promocyjnych, reklam oraz prezentację oferty swojej firmy w następujących zestawieniach numeru: Dostawcy rozwiązań i usług do produkcji opakowań i etykiet oraz Producenci opakowań giętkich i etykiet.

Dostępna jest już pełna wersja raportu – w języku polskim – przygotowanego przez firmę badawczą Keypoint Intelligence, w którym zawarto wyniki testów najnowszych ploterów eko/żywicznych Mutoh z serii XpertJet Pro. Specjaliści poddali analizom modele 1341SR Pro i 1641SR Pro – obydwa będą prezentowane na stoisku Atrium Centrum Ploterowego podczas Festiwalu Marketingu (Warszawa, 14–15.09). Co wykazały testy?

Na skokowe podwyżki cen papieru narzekają nie tylko wydawcy prasowi – odczuwają je także firmy z branży reklamy zewnętrznej oraz reklamodawcy. Jak w rozmowie z portalem wirualnemedia.pl podkreśla Marcin Stan z zarządu Cityboard Media, drożeje też prąd i paliwo, więc koszty kampanii idą w górę, a przy obecnym poziomie inflacji nie ma ekonomicznej możliwości, aby ceny usług outdoorowych pozostały w miejscu.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.