Home / Czytelnia / Książki / Technologia offsetowego drukowania arkuszowego

Technologia offsetowego drukowania arkuszowego

Książka jest swojego rodzaju podręcznikiem dla osób bezpośrednio zajmujących się drukowaniem offsetowym, ale może stanowić również interesujące źródło uzupełniania wiedzy z zakresu technologii offsetowej dla uczniów i studentów kierunków poligraficznych.
Cena zakupu: cena książki 40 zł + koszty pakowania i wysyłki 16,00 zł

W obszernym wprowadzeniu czytelnik ma możliwość zapoznania się z podstawami druku offsetowego i terminologią poligraficzną używaną w dalszej części opracowania.
Kolejne rozdziały zawierają wiedzę obejmującą:

- zasady bezpieczeństwa dla operatora maszyny drukującej wynikające z potencjalnych zagrożeń o charakterze: mechanicznym, chemicznym i elektrycznym,
- konstrukcje i zasady regulacji układów podających papier,
- podstawy technologii produkcji papieru i jego parametry istotne z punktu widzenia procesu drukowania i decydujące o właściwościach oraz kolorystyce uzyskiwanych odbitek,
- konstrukcje i zasady regulacji poszczególnych podzespołów umożliwiających właściwe pasowanie kolorów,
- konstrukcje i regulację układów wyprowadzających zadrukowane arkusze,
- budowę, regulację i konserwację zespołów drukujących,
- płyty offsetowe, technologie wytwarzania form drukowych, problemy w druku wynikające z jakości form drukowych,
- obciągi offsetowe - ich budowę, parametry, zachowanie podczas drukowania i zasady konserwacji,
- zadrukowywanie podłoży opakowaniowych,
- konstrukcje i zasady regulacji zespołów farbowych,
- skład farb drukowych, ich parametry fizyczne i optyczne, zjawiska zachodzące w procesie utrwalania, zasady recepturowania i błędy drukowania związane z farbą,
- konstrukcje i zasady regulacji układów nawilżających - wodnych i alkoholowych,
- narząd maszyny,
- kontrolę jakości w druku offsetowym, w tym m.in.; podstawy densytometrii, formy testowe i pasemka kontrolne procesu drukowania,
- drukowanie nakładu i jego kontrola,
- zasady konserwacji poszczególnych podzespołów maszyn drukujących.

Książka zawiera również słownik podstawowych pojęć i określeń związanych z technologią drukowania offsetowego.

W sumie na prawie 500 stronicach prezentowana jest wiedza z zakresu technologii arkuszowego drukowania offsetowego na tyle wyczerpująca, że nie ma jak dotychczas na naszym rynku książkowym pozycji pod tym względem porównywalnej. Zawiera ona również ogromną ilość porad skierowanych bezpośrednio do drukarzy.

Książka jest tłumaczeniem wydanej przez PIA/GATF Press (Printing Industries of America/Graphic Arts Technical Fundation) pozycji zatytułowanej: Sheetfed Offset Press Operating, której autorami są: Lloyd P. DeJidas, Jr. I Thomas M. Destree. PIA/GATF jest organizacją, która ma ważne dokonania w zakresie badań naukowych, informacji technicznej i bardzo szeroko pojętej działalności edukacyjnej na rzecz środowiska poligraficznego, nie tylko w USA. W swoim dorobku posiada już wiele dziesiątków pozycji literaturowych prezentujących wszystkie obszary technologii poligraficznej.

56,00 zł

Z ostatniej chwili

Kongres Etykiety Samoprzylepne już za nami, ale my nie zasypiamy gruszek w popiele i już dziś zapraszamy na XI Konferencję „Tektura falista – najnowsze technologie”, która w tym roku odbędzie się w dniach 8–9 września w Hotelu Klimczok w Szczyrku. Jak co roku przygotowaliśmy dla Państwa bogaty program pełen ciekawych wystąpień specjalistów oraz przestrzeń do integracji. Szczegóły dotyczące uczestnictwa w wydarzeniu na stronie http://tekturafalista.akademia-wiedzy.eu/.
Sektory etykiet i tektury falistej pomimo oczywistych różnic mają wspólny pierwiastek – dlatego przygotowujemy specjalny dodatek do letniego wydania „Świata DRUKU” pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”. Publikacja, która tradycyjnie ukaże się na rynku w sierpniu br., będzie zawierała gros interesujących treści z zakresu tektury falistej i litej oraz etykiet samoprzylepnych (w tym relację z czerwcowego Kongresu).
Dodatek ten trafi do rąk prenumeratorów naszego miesięcznika, będzie dystrybuowany na konferencji w Szczyrku oraz na wielu wydarzeniach branżowych i innych, powiązanych z potrzebami poligraficznymi, aż do wyczerpania nakładu.

Można już bezpłatnie rejestrować udział w Festiwalu Marketingu. Tegoroczna, 14. już edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku, odbędzie się w dn. 14–15 września br. w EXPO XXI Warszawa. Podczas wydarzenia ofertę zaprezentują przedstawiciele sektora szeroko pojętej reklamy – dostawcy artykułów promocyjnych, przedstawiciele poligrafii reklamowej, producenci POS. Przestrzeń wystawiennicza będzie podzielona na dwa sektory branżowe: reklama & marketing oraz dostawcy mediów i maszyn.

Omet – producent wąsko- i średniowstęgowych maszyn do druku etykiet i opakowań giętkich, 24 czerwca br. uroczyście zainaugurowała działalność Parku Innowacji i salonu wystawowego o powierzchni 1,5 tys. m2. Obiekt znajduje się w Molteno (północne Włochy), tuż obok powstałej w ubiegłym roku nowej siedziby firmy. Podczas wydarzenia, w którym wzięło udział ponad 150 gości, oficjalnie zaprezentowano także nową maszynę do druku fleksograficznego – KFlex.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.