Home / Czytelnia

Nowości książkowe

Web-to-print - pierwsze kroki

Poradnik ten, opracowany przez Radę E-Biznesu amerykańskiej organizacji PIA/GATF, przedstawia obecnie jedną z najważniejszych technologii sprzedaży usług druku akcydensowego. Odpowiedzi na podstawowe pytania dotyczące usług Web to Print i związanych z nimi rozwiązań technicznych będą pomocne dla wszystkich pracowników branży poligraficznej, którzy zamierzają zainwestować w tę technologię.
Cena zakupu: cena książki 20 zł + koszty pakowania i wysyłki 16,00 zł

Barwy druku

Leksykon wiedzy o technice offsetowej z minimalną ilością tabel, wykresów, wzorów i regułek. Autorka książki – Ewa Rajnsz – w nad wyraz przystępnej formie opisuje wszystko, co jest ważne, aby móc nazywać siebie „specjalistą farb drukarskich”.
Cena zakupu: cena książki 60 zł + koszty pakowania i wysyłki 16,00 zł

Angielsko-polski słownik terminów poligraficznych

Zasadnicza część słownika obejmuje ponad 2400 haseł i ma charakter leksykonu. Terminy angielskie opatrzono polskimi objaśnieniami znaczeń oraz odniesieniami do określeń synonimicznych i bliskoznacznych. Angielsko-polski zrąb główny wyposażono w indeks polsko-angielski, również mający charakter słownikowy. Powstał więc nowoczesny tezaurus, obejmujący wiele pojęć znanych tylko w kręgach profesjonalistów, a także precyzujący często stosowane w praktyce nazwy i określenia.
Cena zakupu: cena książki 50 zł + koszty pakowania i wysyłki 16,00 zł

Polecamy

Poligraficzny słownik terminologiczny

Słownik zawiera objaśnienia 2600 haseł z zakresu wszystkich procesów poligraficznych od podstawowych po komputeryzację i informatykę. Zawarte są również odpowiedniki pojęć w językach: angielskim, francuskim, niemieckim, rosyjskim.
Cena zakupu: cena książki 53 zł + koszty pakowania i wysyłki 16,00 zł

Poligrafia - procesy i technika

Książka zawiera informacje na temat wszystkich etapów produkcji poligraficznej (opracowywanie oryginałów, składanie komputerowe, wykonywanie form drukowych, drukowanie, procesy introligatorskie i wykończeniowe). Omówione są także zagadnienia związane z podłożami drukowymi i farbami graficznymi. Sporo miejsca poświęcono też procesom reprodukcji ilustracji barwnych, odgrywającym istotną rolę w przygotowaniu form drukowych.
Cena zakupu: cena książki 45 zł + koszty pakowania i wysyłki 10,50 zł

Lettera Magica

W ciągłej sprzedaży posiadamy książkę LETTERA MAGICA – wydaną przez spółkę Polski Drukarz, autorstwa Krzysztofa Tyczkowskiego.
Przewodnik po sztuce typografii, przeznaczony dla wszystkich, którzy zajmują się projektowaniem typograficznym, niezależnie od tego, czy mają przygotowanie plastyczne, czy też wykonują zawód grafika-projektanta opierając się głównie na intuicji i czerpiąc z gotowych wzorów. Książka cieszy się dużym uznaniem i jest chętnie kupowana przez adeptów sztuki typograficznej.
Cena zakupu: cena książki 45 zł + koszty pakowania i wysyłki 16,00 zł

Z ostatniej chwili

Obchodząca w tym roku 80-lecie istnienia firma Seiko Epson Corporation otworzyła w swojej japońskiej centrali w Suwa, w prefekturze Nagano, muzeum poświęcone swojej historii. Placówka składa się z dwóch części: odnowionego Muzeum Monozukuri i całkiem nowej Izbie Pamięci. Odwiedzający będą mogli poznać rozwój firmy Epson i zobaczyć jej dawne produkty. Izba Pamięci znajduje się w zabytkowym, odrestaurowanym budynku z 1945 r., gdzie kiedyś mieściła się administracja firmy.

Firma Duplo poszerzyła swoje portfolio o urządzenie do lakierowania w formacie B2+ – DuSense DDC-8000. Ta – jak podaje producent – prosta w obsłudze, w pełni zautomatyzowana i kompaktowa maszyna, daje możliwość lakierowania wybiórczego i metalizowania w linii. Urządzenie przeznaczone jest do uszlachetniania m.in. okładek książek, a także opakowań, wizytówek, wszelkiego rodzaju wydruków akcydensowych – od jednego arkusza po nakłady produkcyjne.

Sun Chemical wprowadził do swojej oferty SunConnect – kolejny moduł wzbogacający pakiet SunColorBox. Nowe rozwiązanie jest skierowane do firm specjalizujących się w produkcji bazującej na tekturze falistej.

Podczas tegorocznych targów druku Fespa (Berlin, 31 maja – 3 czerwca) Canon, pod hasłem „Make It BIG”, będzie inspirował dostawców usług druku do realizacji odważnych projektów, wywierających wrażenie na konsumentach. Im wyraźniejsza reakcja odbiorców, tym większa jest rola druku jako nośnika – przekonuje producent. Aby pomóc profesjonalistom z branży poligraficznej osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedaży i maksymalnie wykorzystać potencjał drzemiący w druku, Canon podczas wydarzenia zaprezentuje trzy nowe rozwiązania z dziedziny cyfrowego druku wielkoformatowego.

Ponad dwie trzecie firm poligraficznych uważa, że branża jest tak samo lub nawet lepiej przygotowana do konkurowania niż podmioty zagraniczne. 25% przedsiębiorstw jest zdania, że krajowy sektor poligraficzny ma lepsze i nowsze parki maszyn i urządzeń (MiU), a 41% ocenia konkurencyjność posiadanych parków MiU podobnie. Aby utrzymać ten poziom, branża, poza kontynuacją inwestycji, musi poradzić sobie z wieloma wyzwaniami, z których największym są wzrosty ceny surowców i ich gorsza dostępność.

W drukarni AMK Group, która w coraz większym stopniu specjalizuje się w opakowaniach (m.in. zabezpieczonych, realizowanych w ramach wdrażanego projektu unijnego), cyfrowa przygotowalnia od wielu lat bazuje na rozwiązaniach firmy Agfa. W ostatnim czasie jej system CtP został wzbogacony o moduł do produkcji opakowań – Packaging Pack. Obecnie to rozwiązanie software’owe jest użytkowane przez AMK Group na zasadach subskrypcji.

Organizatorzy Rankingu „Wydawcy Wybierają Drukarnie 2022” (Polskie Towarzystwo Wydawców Książek, Sekcja Poligrafów SIMP, redakcja magazynu „Wydawca” i portalu wydawca.com.pl) ogłosili tegorocznych zwycięzców pierwszej części Rankingu Polskich Drukarń Dziełowych. Laureatom dyplomy wręczył redaktor Andrzej Palacz podczas Targów Książki w Warszawie.

Sun Chemical poinformował o kolejnej w tym roku podwyżce cen na całe, dostępne w regionie EMEA portfolio swoich rozwiązań (farb, lakierów, klejów i pozostałych materiałów eksploatacyjnych), skierowanych na rynki produkcji opakowań, do druku komercyjnego arkuszowego oraz do sitodruku. Nowe ceny wchodzą w życie z dniem 1 czerwca br., bądź – w przypadku już podpisanych kontraktów – zgodnie z zawartymi tam warunkami.

Osiąganie zysków przy zachowaniu zasad zrównoważonego rozwoju było głównym tematem tegorocznego Future Book Forum, odbywającego się z inicjatywy Canon w centrum wystawienniczym Canon Customer Experience Center koło Monachium. Wydawcy, producenci książek, dystrybutorzy oraz dostawcy usług druku z całej Europy spotkali się 4 i 5 maja, aby dyskutować o tym, jak branża wydawnicza może zadbać o swoje przychody, stając się jednocześnie bardziej przyjazną dla środowiska.

Stora Enso poinformowała o nabyciu 35% udziałów w ACDF Industrie SAS – francuskiej firmie zajmującej się obróbką drewna. Decyzja – jak podkreśla kierownictwo nordyckiego koncernu – jest zbieżna z jego strategią, związaną z coraz większym zaangażowaniem na rynku drewnianych elementów budowlanych. Inwestycja ta ma zapewnić masową dostępność materiałów konstrukcyjnych typu CLT (Cross Laminated Timber) francuskiemu partnerowi biznesowemu Stora Enso.