Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News
Informacje różne, które nie mieszczą się w zakresie tematycznym pozostałych działów.
Obchodząca w tym roku 80-lecie istnienia firma Seiko Epson Corporation otworzyła w swojej japońskiej centrali w Suwa, w prefekturze Nagano, muzeum poświęcone swojej historii. Placówka składa się z dwóch części: odnowionego Muzeum Monozukuri i całkiem nowej Izbie Pamięci. Odwiedzający będą mogli poznać rozwój firmy Epson i zobaczyć jej dawne produkty. Izba Pamięci znajduje się w zabytkowym, odrestaurowanym budynku z 1945 r., gdzie kiedyś mieściła się administracja firmy.
Podczas tegorocznych targów druku Fespa (Berlin, 31 maja – 3 czerwca) Canon, pod hasłem „Make It BIG”, będzie inspirował dostawców usług druku do realizacji odważnych projektów, wywierających wrażenie na konsumentach. Im wyraźniejsza reakcja odbiorców, tym większa jest rola druku jako nośnika – przekonuje producent. Aby pomóc profesjonalistom z branży poligraficznej osiągnąć jeszcze lepsze wyniki sprzedaży i maksymalnie wykorzystać potencjał drzemiący w druku, Canon podczas wydarzenia zaprezentuje trzy nowe rozwiązania z dziedziny cyfrowego druku wielkoformatowego.
Ponad dwie trzecie firm poligraficznych uważa, że branża jest tak samo lub nawet lepiej przygotowana do konkurowania niż podmioty zagraniczne. 25% przedsiębiorstw jest zdania, że krajowy sektor poligraficzny ma lepsze i nowsze parki maszyn i urządzeń (MiU), a 41% ocenia konkurencyjność posiadanych parków MiU podobnie. Aby utrzymać ten poziom, branża, poza kontynuacją inwestycji, musi poradzić sobie z wieloma wyzwaniami, z których największym są wzrosty ceny surowców i ich gorsza dostępność.
Sun Chemical poinformował o kolejnej w tym roku podwyżce cen na całe, dostępne w regionie EMEA portfolio swoich rozwiązań (farb, lakierów, klejów i pozostałych materiałów eksploatacyjnych), skierowanych na rynki produkcji opakowań, do druku komercyjnego arkuszowego oraz do sitodruku. Nowe ceny wchodzą w życie z dniem 1 czerwca br., bądź – w przypadku już podpisanych kontraktów – zgodnie z zawartymi tam warunkami.
Stora Enso poinformowała o nabyciu 35% udziałów w ACDF Industrie SAS – francuskiej firmie zajmującej się obróbką drewna. Decyzja – jak podkreśla kierownictwo nordyckiego koncernu – jest zbieżna z jego strategią, związaną z coraz większym zaangażowaniem na rynku drewnianych elementów budowlanych. Inwestycja ta ma zapewnić masową dostępność materiałów konstrukcyjnych typu CLT (Cross Laminated Timber) francuskiemu partnerowi biznesowemu Stora Enso.
Po dwóch latach spotkań w formie hybrydowej nadszedł czas na organizację Sprawozdawczo-Wyborczego Walnego Zebrania Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych w dotychczas organizowanej formule – z udziałem członków Izby. Spotkanie odbyło się dnia 20 maja 2022 r. w Wadowicach. Uczestnicy wydarzenia m.in. dokonali wyboru nowego składu Zarządu i Komisji Rewizyjnej PIAP.
Digiprint, dostawca cyfrowych rozwiązań dla rynku poligraficznego, dołącza do grona firm, które będzie można znaleźć na najbliższych targach FESPA Global Print Expo (Berlin, 31 maja – 3 czerwca br.). Przedstawicieli dystrybutora będzie można spotkać na stoiskach poszczególnych producentów, których rozwiązania ma w swojej ofercie. Gdzie dokładnie?
W dn. 19 maja br. Drukarnia Read Me z Łodzi zorganizowała drugą już konferencję (o pierwszej, ubiegłorocznej, pisaliśmy TUTAJ) w formie online, podczas której zaprezentowano stan realizacji inwestycji podjętych w ramach projektu „Zastosowanie innowacyjnej technologii szybkiego wielobarwnego druku wysokonakładowego – przyjaznej środowisku – w celu poprawy konkurencyjności firmy”.
Europejski oddział globalnego konsorcjum CELAB uruchomił na swojej stronie internetowej interaktywną mapę, która zawiera listę nazw i lokalizacji podmiotów zajmujących się zbieraniem i recyklingiem zużytych materiałów podkładowych i wierzchnich, używanych w produkcji etykiet. Mapa powstała dzięki współpracy firm z branży etykietowej i stanowi element prac mających na celu stworzenie i wdrożenie gospodarki o obiegu zamkniętym dla tego sektora.
Stora Enso poinformowała o sprzedaży trzech należących do tego koncernu zakładów produkujących tekturę falistą, znajdujących się w Rosji. Fabryki zlokalizowane w miastach Łuchowicy, Arzamas i Bałabanowo zostały przejęte przez ich lokalne zarządy. 2 marca br. koncern ogłosił wstrzymanie – do odwołania – wszelkiej działalności produkcyjnej i handlowej na terenie Federacji, zaś 25 kwietnia poinformował o sprzedaży dwóch tartaków w Rosji i o wycofaniu się z działalności leśnej prowadzonej w tym kraju.
Obchodząca w tym roku 80-lecie istnienia firma Seiko Epson Corporation otworzyła w swojej japońskiej centrali w Suwa, w prefekturze Nagano, muzeum poświęcone swojej historii. Placówka składa się z dwóch części: odnowionego Muzeum Monozukuri i całkiem nowej Izbie Pamięci. Odwiedzający będą mogli poznać rozwój firmy Epson i zobaczyć jej dawne produkty. Izba Pamięci znajduje się w zabytkowym, odrestaurowanym budynku z 1945 r., gdzie kiedyś mieściła się administracja firmy.
Firma Duplo poszerzyła swoje portfolio o urządzenie do lakierowania w formacie B2+ – DuSense DDC-8000. Ta – jak podaje producent – prosta w obsłudze, w pełni zautomatyzowana i kompaktowa maszyna, daje możliwość lakierowania wybiórczego i metalizowania w linii. Urządzenie przeznaczone jest do uszlachetniania m.in. okładek książek, a także opakowań, wizytówek, wszelkiego rodzaju wydruków akcydensowych – od jednego arkusza po nakłady produkcyjne.
Sun Chemical wprowadził do swojej oferty SunConnect – kolejny moduł wzbogacający pakiet SunColorBox. Nowe rozwiązanie jest skierowane do firm specjalizujących się w produkcji bazującej na tekturze falistej.
Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.
W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu
*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:
Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.
Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.
W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.
Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.