Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News

Mix - News

Informacje różne, które nie mieszczą się w zakresie tematycznym pozostałych działów.

Firma Dot2Dot sprzedana belgijskiej Van Genechten Packaging

Fundusz private equity Abris Capital Partners – właściciel firmy Dot2Dot produkującej opakowania z tektury litej oraz kaszerowanej dla wielu sektorów przemysłu – poinformował o sprzedaży 100% udziałów w spółce belgijskiej firmie Van Genechten Packaging. To dostawca rozwiązań w zakresie opakowań składanych premium, dysponujący 12 zakładami produkcyjnymi w całej Europie. Transakcja wymaga zgody UOKiK.

Cykl artykułów „Historia druku” – lektura (nie tylko) na wakacje

Firma Polkos rozpoczęła na swoim blogu publikację serii artykułów „Historia druku”, której celem jest popularyzowanie wiedzy na temat początków druku, rozwoju poligrafii, a także nowoczesnych technologii mających wpływ na kształt dzisiejszego świata. W ramach cyklu przedstawiane są nie tylko kluczowe postacie i wynalazki, ale również ciekawe anegdoty i informacje o współczesnych rozwiązaniach. Treści są podane w lekkiej, przystępnej formie, okraszone licznymi grafikami.

Kolbus złożył wniosek o upadłość

Niemiecka prasa branżowa poinformowała, że firma Kolbus – producent maszyn introligatorskich do obróbki tektury litej oraz tektury falistej – 19 lipca br. złożyła wniosek o upadłość. Ta jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w introligatorstwie i branży opakowań, mająca w przyszłym roku świętować 250-lecie istnienia, zatrudnia w zakładzie w Rahden (płn.-zach. Niemcy) 550 osób (wszyscy pracownicy mają zapewnione pensje przez kolejne trzy miesiące). Właściwy sąd rejonowy w Bielefeld zarządził wszczęcie postępowania tymczasowego i wyznaczył tymczasowego zarządcę.

Nowy zakład produkcyjny Maxcess w Polsce

Maxcess – globalny dostawca produktów i usług dla zautomatyzowanych aplikacji do obsługi linii produkcyjnych – przeniósł swój główny europejski zakład produkcyjny z Niemiec do Polski. Oficjalnie uruchomiona na początku lipca w gminie Łubowo koło Gniezna fabryka obecnie zatrudnia około 160 osób (docelowo załoga może liczyć 350 osób). To strategiczne posunięcie przyniesie korzyści zarówno regionowi, jak i firmie, która ma trzy kluczowe cele: ułatwienie wzrostu rentowności, zwiększenie konkurencyjności i dostęp do wykwalifikowanej kadry.

Grupa Saica przejmuje polski oddział Schumacher Packaging

Grupa Saica osiągnęła porozumienie z Schumacher Packaging w sprawie nabycia jej polskiej spółki zależnej. Umowa obejmuje całą działalność niemieckiej firmy w Polsce, w tym dwie najnowocześniejsze fabryki tektury falistej w Bydgoszczy i Wrocławiu, a także dwie papiernie w Grudziądzu i Myszkowie, z których jedna została całkowicie zmodernizowana w 2023 r. oraz trzy centra serwisowe. Dotyczy także załogi, w tym kadry zarządzającej i wszystkich pracowników. Zakończenie transakcji jest uzależnione od zgody UOKiK oraz spełnienia określonych warunków zawieszających.

Hiszpańska marka na polskim rynku

Firma Emipak – dostawca rozwiązań dla branży fleksograficznej – poinformowała o nawiązaniu współpracy biznesowej z hiszpańską firmą Twen, która specjalizuje się w produkcji urządzeń do laserowego czyszczenia aniloksów. Obecnie dostępne są dwa modele takich rozwiązań.

Platynowa ocena EcoVadis dla producenta farb

Doneck Euroflex – producent farb drukarskich na bazie wody i rozpuszczalników – otrzymał najwyższą, platynową ocenę EcoVadis, potwierdzającą skuteczność i zaangażowanie firmy w realizację założeń z zakresu zrównoważonego rozwoju. Stawia to firmę z Luksemburga w ścisłej czołówce przedsiębiorstw na całym świecie. EcoVadis jest globalnym standardem oceny zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw.

FESPA z certyfikatem ISO

FESPA uzyskała certyfikat ISO 20121:2012 potwierdzający, że organizowane przez nią wydarzenia są przygotowywane i zarządzane w sposób zrównoważony. Potwierdza to, że stowarzyszenie wdraża najlepsze praktyki środowiskowe, minimalizuje wpływ swoich eventów na środowisko, zwiększa pozytywne zaangażowanie społeczności w zakresie zrównoważonych praktyk produkcyjnych oraz motywuje przedsiębiorstwa poligraficzne do podejmowania konkretnych kroków w kierunku bardziej zrównoważonych działań.

Trzy firmy, jedna marka, nowe logo

Trzy firmy działające w branży artykułów promocyjnych – Prosfera.pl, Lanyard.pro i Smyczomat.pl – połączyły się pod jedną wspólną marką: Lanyard.PRO. W wyniku tej zmiany przeprowadzono rebranding i wprowadzono nowe logo, które ma ułatwiać komunikację z klientami i łatwiej zapadać w pamięć; mimo przeszło ono metamorfozę, jednak zachowało charakterystyczne elementy wcześniejszych marek, co umożliwia dotychczasowym klientom płynne przejście przez proces zmiany.

Raport porównujący media drukowane i cyfrowe

Europejskie stowarzyszenie branżowe Intergraf, promujące przemysł poligraficzny i chroniące jego interesy, opublikowało raport zatytułowany „Porównanie mediów drukowanych i cyfrowych”, który zawiera szczegółową analizę komunikacji drukowanej i cyfrowej w kontekście zrównoważonego rozwoju, wydajności i postrzegania przypisanych do danego kanału narzędzi. To obszerne badanie źródeł informacji, syntetyzujące wnioski z ponad 75 badań, jest kluczowym źródłem dla zrozumienia zróżnicowanych ról różnych mediów we współczesnej komunikacji.

Z ostatniej chwili

W ostatnim czasie kilkuosobowa delegacja firmy Polkos – autoryzowanego dealera urządzeń marek Roland oraz Xenons – spędziła prawie dwa tygodnie w Chinach. W ramach współpracy z firmą Xenons przedstawiciele dystrybutora zwiedzili nowoczesne fabryki producenta, przyglądając się z bliska zaawansowanym procesom produkcyjnym i nowym technologiom; z zapoznali się również z najnowszymi produktami i prototypami maszyn, które dopiero będą wprowadzane na rynek.

6 czerwca 2024 r. w Hotelu Grzegorzewski w Tuszynie koło Łodzi odbyło się doroczne Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych (PIAP). Wydarzenie dla zrzeszonych w Izbie przedstawicieli branży artykułów promocyjnych z całej Polski zwieńczył uroczysty bankiet, podczas którego wręczono Jubileuszowe Statuetki PIAP 2024.

Kilkadziesiąt osób, reprezentujących kadrę zarządzającą drukarń wąskowstęgowych, wzięło udział w sympozjum zorganizowanym przez firmę Mark Andy z myślą o jej klientach z Polski. Wydarzenie odbyło się 9 maja br. w Zamku Topacz w Ślęzie. Złożyło się na nie kilka wystąpień, które – w odróżnieniu od wcześniejszych tego typu spotkań dla użytkowników maszyn amerykańskiego producenta – koncentrowały się nie tylko na aspektach rynkowych i technologicznych. Uczestnicy mieli bowiem okazję wysłuchać prezentacji na temat cyberbezpieczeństwa czy wykładu motywacyjnego.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.