Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Wydarzenia / Nagrody dla klientów firmy Kodak na Info*Flex

Nagrody dla klientów firmy Kodak na Info*Flex

Podczas odbywających się niedawno targów Info*Flex w San Diego i towarzyszącego im forum stowarzyszenie Flexographic Technical Association (FTA) przyznało doroczne nagrody w konkursie „Excellence in Flexography”. W tegorocznej edycji wzięło udział ponad 500 prac zgłoszonych przez drukarnie fleksograficzne z całego świata. Z siedmiu nagród „Best of Show” aż trzy trafiły do użytkowników rozwiązań firmy Kodak.

Oprócz tego klienci firmy Kodak z Ameryki Północnej, Europy, Japonii i Australii zdobyli 20 innych nagród w sześciu różnych kategoriach. Wszystkie 23 wyróżnione produkty zostały wykonane przy użyciu płyt fleksograficznych Kodak Flexcel NX, co dowodzi wszechstronności tej technologii i zdolności płyt do uzyskiwania najwyższej jakości rezultatów przy różnych zastosowaniach.
„Fakt, że niemal połowa nagród Best of Show trafiła do naszych klientów, to najlepsze potwierdzenie tego, że nasza technologia pomaga jej użytkownikom w osiąganiu większych korzyści przy niższych nakładach oraz wyróżnieniu się w niezwykle konkurencyjnym środowisku. Kodak Flexcel NX System to na dzień dzisiejszy znakomite i sprawdzone rozwiązanie” – powiedział John Anderson, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu produktowego Kodak w segmencie opakowań na obszarze USA i Kanady. – Rodzina naszych wielokrotnie nagradzanych rozwiązań fleksograficznych usprawnia cały proces produkcyjny, dostarcza najwyższej jakości rezultaty w druku i pozwala na tworzenie atrakcyjnych oraz przyciągających uwagę opakowań, stymulujących wzrost firmy”.
Przy ocenie nadesłanych prac członkowie jury konkursowego wnikliwie sprawdzali każdą z nich pod kątem poziomu wykonania i stopnia trudności. Wśród parametrów, jakie brano pod uwagę przy końcowej ocenie, znalazły się m.in.: tolerancja pasowania, kompleksowość druku, zakres tonalny, ostrość obrazu, pokrycie farbą, jakość punktu/rastra/winiety oraz stabilność prac.
Wśród prac zgłoszonych przez klientów firmy Kodak i nagrodzonych zarówno Złotą Nagrodą, jak i wyróżnieniem „Best of Show”, znalazły się trzy produkty. Pierwszy to owijka „Autumn Lakes Duck A L'Orange” dla firmy Sunshine Plastics Corp., nagrodzona za kompleksowy proces ekstruzji, nadruku, laminowania i finalnej obróbki przy użyciu płyt oraz rozwiązania prepress firmy Kodak, dostarczona przez Trisoft Graphics Inc. z Kalifornii. Było to już drugie w ostatnich latach wyróżnienie „Best of Show” dla firmy Sunshine i trzecie dla firmy Trisoft. Drugie wyróżnienie zdobyło opakowanie EnviroGuard, wykonane przez Colbert Flexographic Packaging Corp. przy użyciu płyt i systemu prepress Kodaka, dostarczonego przez Autumn Graphics z Kanady. Trzecią nagrodę otrzymała koperta „Tesco Every Little Helps”, wykonana przez Encore Envelopes Ltd. z Wielkiej Brytanii. Firma ta, korzystając z płyt Kodak Flexcel NX, zdobyła na tegorocznej wystawie FTA łącznie pięć różnych nagród – w tym tę najważniejszą, czyli „Best of Show”. Co więcej, firma uzyskiwała to wyróżnienie w każdej z pięciu ostatnich edycji konkursu, za każdym razem zgłaszając prace wykonane z zastosowaniem płyt Kodak Flexcel NX. Mówi Paul Wilson, menedżer ds. druku w firmie Encore Envelopes: „Kluczową umiejętnością we fleksografii jest pełna kontrola wszystkich zmiennych funkcjonujących w całym procesie. W naszym przypadku stosowanie rozwiązań firmy Kodak powoduje, że z tych zmiennych, nad którymi trzeba czuwać, możemy wyłączyć płyty. Zapewniają one kompletną powtarzalność i stabilność – nie zauważamy żadnych różnic przy kolejnych, realizowanych partiach. To uwalnia nas od konieczności ciągłego mierzenia parametrów drukowania, a w rezultacie – uzyskania wyższej wydajności maszyny drukującej. Chcemy być najlepsi, a system Kodak Flexcel NX nam to umożliwia”.
Jednym z trendów odnotowanych przez jurorów konkursu jest fakt, że współczesna technologia umożliwia osiąganie w druku flekso fotograficznej jakości. Wielu z nich wskazywało, że fleksografia coraz śmielej konkuruje, a w niektórych przypadkach nawet przewyższa, efekty osiągane w druku offsetowym, rotograwiurowym czy cyfrowym.
Forum FTA i wystawa Info*Flex to jedno z najważniejszych na rynku północnoamerykańskim wydarzeń dla branży fleksograficznej. Ich uczestnicy mają okazję zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi i dowiedzieć o aktualnych trendach rynkowych; wiedza ta ma zaś stymulować rozwój ich przedsiębiorstw. Zdjęcia nagrodzonych prac i informacje o zwycięzcach można znaleźć w majowym wydaniu magazynu „Flexo” na stronie www.flexography.org.
Warto przypomnieć, że technologia fleksograficzna firmy Kodak znalazła niedawno uznanie także na polskim rynku. Płyty Flexcel NX znalazły się bowiem wśród siedmiu produktów nagrodzonych Złotym Medalem podczas majowych targów Poligrafia w Poznaniu. Co więcej, identyczne wyróżnienie zdobyła na tych targach także inne płyta firmy Kodak – bezprocesowa Sonora XP przeznaczona do druku offsetowego.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.