Home / Świat DRUKU / O nas

O nas

Wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o. istnieje od 1993 roku. Jest członkiem Polskiej Izby Druku i Polskiej Izby Opakowań, Sponsorem Założycielem Fundacji Rozwoju Kadr Poligraficznych, członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sitodruku i Druku Cyfrowego, członkiem Polskiej Izby Fleksografów, członkiem Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych i partnerem Programu Solidni w Biznesie. Wydaje miesięcznik branży poligraficznej „Świat DRUKU”. Organizuje seminaria i konferencje na tematy związane z branżą poligraficzną, marketingową i reklamową w ramach Akademii Wiedzy (www.akademia-wiedzy.eu). Sprawuje patronaty medialne nad imprezami organizowanymi przez firmy i instytucje branżowe.

Miesięcznik „Świat DRUKU” ukazuje się od 1993 roku i ma opinię pisma fachowego i rzetelnego, niezawodnego źródła wiedzy dla początkujących i zaawansowanych, jest też uznawany za pismo nowoczesne, dynamiczne i niezależne.
Czytają go właściciele firm, kadra menedżerska, pracownicy drukarń, studiów graficznych, agencji reklamowych oraz dostawcy nowych technologii. Do współpracy pozyskaliśmy największych krajowych specjalistów w dziedzinie poligrafii. Naszym atutem jest zachowanie zdrowych proporcji między treściami informacyjnymi i reklamowymi. Uzupełnieniem drukowanej wersji pisma są strony internetowe www.swiatdruku.eu oraz cotygodniowo wysyłany newsletter, dzięki którym Czytelnicy mają dostęp do najświeższych informacji.

W każdym numerze „Świata DRUKU” publikujemy artykuły oraz informacje dotyczące różnych działów poligrafii. Prócz obszernych i chętnie czytanych działów informacyjnych (News i Wieści z rynku) zamieszczamy teksty dotyczące poszczególnych technologii poligraficznych, maszyn i urządzeń, materiałów. Są to artykuły techniczne, prezentacje wyników badań naukowych, prezentacje poszczególnych produktów, komentarze specjalistów, wywiady, relacje z wizyt w firmach i z imprez branżowych, a także komentarze specjalistów z zakresu prawa i finansów.
Szczególny nacisk kładziemy każdorazowo na tematy przewodnie – inne dla każdego wydania – publikując zazwyczaj kilka większych tekstów z nimi związanych. Tematy przewodnie dotyczące procesów poligraficznych, np. offset czy fleksografia, obejmują: technologie, maszyny, urządzenia, materiały, przygotowanie wstępne, obróbkę końcową. Niektóre z etapów procesu, np. prepress czy introligatornia, są wyszczególnione osobno i same stanowią jeden z tematów przewodnich danego numeru. Prócz tego proponujemy tematy ogólniejsze, jak np. digitalizacja procesu poligraficznego czy najsilniejsze marki na polskim rynku.

Co roku przygotowujemy wydanie polsko-angielskie, będące wizytówką polskiej poligrafii, które jest obecne na znaczących zagranicznych imprezach branżowych, oraz wydajemy dodatki do pisma. Oprócz wydań jubileuszowych, świętujących 10-, 20- i 25-lecie „Świata DRUKU”, ukazały się publikacje: „Reklama” (2002), „”Świat Reklamy” (2003–2005), „Papier, karton, tektura – tworzywa niewyczerpanych możliwości” (2004), „Świat farb i lakierów – nieograniczone pole dla wyobraźni” (2005), „Barwy świata, barwy druku – zarządzanie barwami w poligrafii” (2006), „Poligrafia przyszłości” (2007), „Gwiazdy targów drupa" (2008, 2012, 2016), „Poligrafia – branża przyjazna środowisku” (2009), „Katalog. Poligrafia w twoim regionie” (2010, 2011), „Katalog. Poligrafia w Polsce” (2013, 2015, 2017, 2019), i „Magiczne wrota do świata kreacji" (2014). Dużym powodzeniem cieszył się cykl poświęcony typografii – „Lettera Magica”. W 2006 r. Polski Drukarz wydał jako podsumowanie cyklu książkę w twardej oprawie – kompendium wiedzy o typografii pt. „Lettera Magica”, autorstwa Krzysztofa Tyczkowskiego.

„Świat DRUKU” rozprowadzany jest w systemie prenumeraty przez Ruch S.A., Kolporter S.A., Garmond Press S.A., G.L.M. Gajewski & Morawski Spółka Jawna i wydawnictwo Polski Drukarz Sp. z o.o.

Wydawnictwo
Polski Drukarz Sp. z o.o.
94-104 Łódź, ul. Obywatelska 115
tel: 42 687 12 92
e-mail: biuro@swiatdruku.eu
www: www.swiatdruku.eu

Z ostatniej chwili

Kongres Etykiety Samoprzylepne już za nami, ale my nie zasypiamy gruszek w popiele i już dziś zapraszamy na XI Konferencję „Tektura falista – najnowsze technologie”, która w tym roku odbędzie się w dniach 8–9 września w Hotelu Klimczok w Szczyrku. Jak co roku przygotowaliśmy dla Państwa bogaty program pełen ciekawych wystąpień specjalistów oraz przestrzeń do integracji. Szczegóły dotyczące uczestnictwa w wydarzeniu na stronie http://tekturafalista.akademia-wiedzy.eu/.
Sektory etykiet i tektury falistej pomimo oczywistych różnic mają wspólny pierwiastek – dlatego przygotowujemy specjalny dodatek do letniego wydania „Świata DRUKU” pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”. Publikacja, która tradycyjnie ukaże się na rynku w sierpniu br., będzie zawierała gros interesujących treści z zakresu tektury falistej i litej oraz etykiet samoprzylepnych (w tym relację z czerwcowego Kongresu).
Dodatek ten trafi do rąk prenumeratorów naszego miesięcznika, będzie dystrybuowany na konferencji w Szczyrku oraz na wielu wydarzeniach branżowych i innych, powiązanych z potrzebami poligraficznymi, aż do wyczerpania nakładu.

Można już bezpłatnie rejestrować udział w Festiwalu Marketingu. Tegoroczna, 14. już edycja Międzynarodowych Targów Reklamy i Druku, odbędzie się w dn. 14–15 września br. w EXPO XXI Warszawa. Podczas wydarzenia ofertę zaprezentują przedstawiciele sektora szeroko pojętej reklamy – dostawcy artykułów promocyjnych, przedstawiciele poligrafii reklamowej, producenci POS. Przestrzeń wystawiennicza będzie podzielona na dwa sektory branżowe: reklama & marketing oraz dostawcy mediów i maszyn.

Omet – producent wąsko- i średniowstęgowych maszyn do druku etykiet i opakowań giętkich, 24 czerwca br. uroczyście zainaugurowała działalność Parku Innowacji i salonu wystawowego o powierzchni 1,5 tys. m2. Obiekt znajduje się w Molteno (północne Włochy), tuż obok powstałej w ubiegłym roku nowej siedziby firmy. Podczas wydarzenia, w którym wzięło udział ponad 150 gości, oficjalnie zaprezentowano także nową maszynę do druku fleksograficznego – KFlex.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.