Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News

Mix - News

Informacje różne, które nie mieszczą się w zakresie tematycznym pozostałych działów.

Fedrigoni poszerza swoje portfolio w obszarze grafiki

Grupa Fedrigoni – globalny producent papierów specjalistycznych, etykiet samoprzylepnych i materiałów graficznych oraz rozwiązań RFID i Connected – ogłosiła nabycie większościowego pakietu udziałów niemieckiej firmy Poli-Tape, specjalizującej się w produkcji materiałów do zastosowań graficznych, w tym tekstylnych, oznakowań, druku cyfrowego i specjalistycznych. To już 16. akwizycja włoskiej grupy przeprowadzona w ciągu ostatnich czterech lat (w tym 4. w 2024 r.).

Produkty z polskiego recyklatu trafią do całej Europy

ML Polyolefins – największy producent regranulatu PP w Europie Środkowo-Wschodniej, oraz jeden z większych europejskich dostawców produktów z tworzyw sztucznych dla gospodarstw domowych – Keeeper Group podpisały na targach Plastpol w Kielcach umowę o współpracy. Dotyczy ona dostaw około 2 tys. ton recyklatu rocznie.

Wieści z Muzeum Papiernictwa

Dusznicki młyn papierniczy wraz z pięcioma innymi europejskimi młynami z Czech, Niemiec, Hiszpanii i Włoch znalazł się już na liście informacyjnej UNESCO – kraje te będą w najbliższych latach wspólnie dążyły do wpisania sześciu historycznych obiektów na listę światowego dziedzictwa materialnego UNESCO. Ponadto placówka otrzymała wyróżnienie w tegorocznej edycji Konkursu na Wydarzenie Muzealne Roku Sybilla.

Nowi wystawcy na wrześniowych targach

Organizator Festiwalu Marketingu (Warszawa, 18–19 września br.) poinformował o postępie prac nad tegoroczną edycją wydarzenia. Obok wystawców od lat uczestniczących w evencie, w Hali Expo XXI pojawią się też nowe firmy, które zaprezentują swoją ofertę.

TEBA wyróżniona przez Mimaki

Podczas uroczystego spotkania Mimaki Europe z dystrybutorami ploterów wielkoformatowych marki, odbywającego się w trakcie targów Fespa, producent uhonorował nagrodą firmę TEBA – jako jedyne przedsiębiorstwo z Polski – za 20 lat owocnej współpracy, podkreślając tym samym jej starania i pracę włożoną w promowanie produktów Mimaki oraz dbanie o dobrą renomę oferowanych produktów na naszym rynku. Wyróżnienie odebrał Jacek Teodorczyk, założyciel firmy.

Drukarnia Chroma wdrożyła 4-dniowy tydzień pracy

Internetowa drukarnia Chroma poinformowała, że wprowadziła system oparty na 4-dniowym tygodniu pracy. Decyzję poprzedził okres testowania takiego rozwiązania. Jak podano, „to krok nie tylko w kierunku dbania o dobrostan pracowników, ale także zwiększenia efektywności i wydajności pracy”.

Wyniki fińskiego koncernu za 1. kwartał 2024 r.

Stora Enso poinformowała, że w 1. kwartale br. firma osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 2,164 mld euro, co oznacza spadek – w ujęciu rok do roku – o 20%. Skorygowana wartość zysku operacyjnego EBIT wyniosła w ww. okresie 156 mln euro (przy 234 mln euro przed rokiem), natomiast marża zysku operacyjnego EBIT spadła do 7,2% (z 8,6% w 1. kw. 2023 r.). Przepływy gotówkowe z działalności operacyjnej zamknęły się kwotą 269 mln euro (przy 254 mln euro przed rokiem). Firma odnotowała też wzrost długu netto, głównie za sprawą realizowanej inwestycji w zakładach w Oulu, gdzie budowana jest nowa linia do produkcji tektury.

Rewolucja w legislacji nt. opakowań i powstających z nich odpadów

Po długich i burzliwych pracach Parlament Europejski zaakceptował pod koniec kwietnia br. tekst rozporządzenia PPWR w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych. Oczekuje się, że nowe przepisy wejdą w życie w 2026 r. i będą stanowić rewolucję nie tylko dla konsumentów, ale przede wszystkim dla przemysłu, który będzie musiał położyć dużo większy nacisk na ekoprojektowanie i wziąć odpowiedzialność za odpady powstające z wytwarzanych produktów. Część firm już zaczęła wprowadzać w tym zakresie zmiany na własną rękę, m.in. eliminując odpady z tworzyw sztucznych.

Pomyślne wyniki finansowe niemieckiego producenta

Firma Heidelberg poinformowała, że wstępne dane za miniony rok finansowy 2023/2024 wskazują, że spółka realizuje swoje cele i jest dobrze przygotowana na nadchodzące targi drupa. Pomimo trudnych warunków gospodarczych i geopolitycznych, a także presji kosztowej materiałów, energii i personelu, firmie udało się utrzymać sprzedaż na stabilnym poziomie około 2,4 mld euro (w roku poprzednim: 2,435 mld euro) i skorygowaną marżę EBITDA na poziomie 7,2%.

Ponownie wspierają wydarzenie dla pasjonatów poligrafii

Firma MMR Group PrintSolutions po raz kolejny wspiera wydarzenie organizowane w dn. 17–18 maja w Muzeum Drukarstwa w Nowym Targu – Dni Drukarstwa (pisaliśmy o nim TUTAJ). Na gości czeka seria pokazów druku, warsztatów oraz wykładów poświęconych historii druku typograficznego. Jedną z największych atrakcji będzie pokaz pracy zabytkowej maszyny drukarskiej Helbig & Müller in Wien z 1848 roku, na której powstanie wydruk z okolicznościowej formy elastomerowej w formacie 650 mm × 450 mm od MMR Group PrintSolutions.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.