Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie

Technologie

Informacje na temat najnowszych technologii zastosowanych (lub jeszcze nie) w urządzeniach i rozwiązaniach produkcyjnych, informacje na temat: badań i projektów naukowych, nowych produktów – maszyn, urządzeń, materiałów, systemów, programów.

Drukarnia Etilab z większymi możliwościami produkcyjnymi

Drukarnia Etilab z Żor, specjalizująca się w cyfrowej produkcji wysokoprzetworzonych etykiet samoprzylepnych, zwiększyła możliwości produkcyjne dzięki inwestycjom. W 2021 r. podwojono prędkość pracującej w zakładzie od czterech lat 5-kolorowej suchotonerowej maszyny Xeikon 3030 z kolorem białym, podwyższając ją do modelu 3300, a także zakupiono nową linię wykańczającą DC350 tej samej marki.

Papiery samoprzylepne premium z recyklingu

Fedrigoni, dostawca specjalistycznych papierów opakowaniowych, materiałów graficznych i etykiet samoprzylepnych pod markami Arconvert, Manter i Ritrama, wprowadza na rynek gamę papierowych materiałów do produkcji etykiet klasy premium. Nowe materiały, wykonane w 100% z włókien pochodzących z recyklingu, są przeznaczone dla marek luksusowych, mających w swojej ofercie wina, wódki, piwa rzemieślnicze, żywność dla koneserów i produkty kosmetyczne.

Oprogramowanie ułatwiające druk gadżetów

Firma Mutoh opublikowała w ostatnim czasie kilka filmów instruktażowych na temat obsługi oprogramowania RIP VerteLith do ploterów gadżetowych UV Mutoh XpertJet 661UF oraz XpertJet 461UF. Opracowano je, by pomóc użytkownikom urządzeń korzystać z ich kluczowych funkcji i ułatwień wspomagających pracę nad grafikami wielowarstwowymi, wymagającymi np. białego atramentu lub lakierowania.

Urządzenie „3 w 1” do pracy w modelu hybrydowym

Firma Brother wprowadza do swojego portfolio nowe, kolorowe urządzenie wielofunkcyjne A4 z systemem zbiorników do samodzielnego napełniania atramentem – DCP-T426W. Model oferuje funkcje drukowania, kopiowania i skanowania, a dzięki kompaktowym wymiarom sprawdzi się zarówno w biurze, jak i domowej przestrzeni roboczej.

Technologia RFID w branży etykiet

Technologia identyfikacji produktów za pomocą fal radiowych (RFID) – zwłaszcza wobec wyzwań, jakie obecnie stawia rynek – staje się alternatywą, którą coraz więcej przedsiębiorstw nie tylko rozważa, ale także wdraża w swoich zakładach. Handel, ale także magazyny, hotele, a nawet ośrodki medyczne i wiele innych korzystają ze znanej od wielu lat, ale wciąż nie do końca rozpowszechnionej technologii RFID. Która firma wie, jak w prosty sposób ją wdrożyć i jakie korzyści można z niej uzyskać?

Pierwsza w Europie maszyna Nozomi 18000+ LED

Delta Group – mająca siedzibę w Londynie firma specjalizująca się w dostarczaniu usług z zakresu komunikacji wizualnej zdecydowała się na zakup jednoprzebiegowej drukarki EFI Nozomi 18000+ LED do druku oznakowań oraz grafiki reklamowej. Celem inwestycji jest zwiększenie możliwości technicznych przedsiębiorstwa w zakresie ultraszybkiego, wysokojakościowego druku. Wdrożenie zaplanowano na 3. kwartał br. Będzie to pierwsza tego typu instalacja w Europie i dopiero druga na świecie (po Ameryce Płn.).

Essentra Packaging z hybrydową maszyną drukującą

W firmie Essentra Packaging z Lublina, należącej do międzynarodowej grupy Essentra, pracuje od niedawna pierwsza historii tego zakładu hybrydowa maszyna drukująca. Spośród dostępnych ofert rynkowych zdecydowała się ona na rozwiązanie Mark Andy – Digital Series HD. Jak podkreśla kierownictwo zakładu, korzyści wynikające z inwestycji były widoczne niemal od pierwszych dni użytkowania maszyny.

Nowe atramenty solwentowe

Ikonos – polski producent mediów do druku wielkoformatowego oraz dystrybutor atramentów – wprowadza na rynek solwentowy atrament Ultra Vision Superb Eco Line, całkowicie pozbawiony cyklohexanonu. Tusz ten charakteryzuje się niską lepkością i łagodnym rozpuszczalnikiem.

Rozwiązania wspierające pracę hybrydową

Canon ogłosił kilka istotnych nowości w znanych seriach urządzeń imageRUNNER Advance, imageRUNNER i-Sensys X oraz imagePRESS. Nowe rozwiązania zostały stworzone po to, aby wesprzeć małe, średnie i duże firmy w coraz bardziej popularnym modelu pracy hybrydowej.

Lilyzaproszenia.pl przyspiesza realizację zleceń

Firma Lily, właściciel sklepu internetowego Lilyzaproszenia.pl, zakupiła w ostatnim czasie maszynę z oferty Duplo – Docucutter DC 618. Dzięki temu urządzeniu nie tylko w znacznym stopniu zautomatyzowała produkcję w swoim zakładzie, ale także poprawiła wydajność i jakość, co staje się dla niej coraz ważniejszym elementem działalności z racji stale rosnącej liczby klientów (rok do roku firma odnotowuje 100-proc. wzrost zleceń, a w niedalekiej przyszłości planuje ekspansję na rynki zagraniczne).

Z ostatniej chwili

Sezon urlopowy nadal trwa i prawdopodobnie część z Państwa wróciła już z urlopów, a kolejni Państwo udaliście się wypoczywać. My kończymy pracę nad dwoma grzbietami naszego miesięcznika (już wkrótce do Państwa rąk trafi numer lipcowo-sierpniowy oraz specjalny dodatek pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”), a jednocześnie rozpoczynamy przygotowania do wrześniowego wydania „Świata DRUKU”. Tradycyjnie podejmiemy w nim tematykę maszyn i urządzeń do zadrukowywania i uszlachetniania opakowań i etykiet, fleksografii; tektury falistej i litej, opakowań kartonowych; znakowania, pakowania oraz bezpieczeństwa opakowań.
Publikacja dostępna będzie w dodatkowej bezpłatnej dystrybucji na wrześniowych targach Taropak i Polagra Food (Poznań, 26–28.09) i FachPack (Norymberga, 27–29.09).
Zapraszamy do współtworzenia tego wydania np. poprzez zamieszczenie artykułów eksperckich i promocyjnych, reklam oraz prezentację oferty swojej firmy w następujących zestawieniach numeru: Dostawcy rozwiązań i usług do produkcji opakowań i etykiet oraz Producenci opakowań giętkich i etykiet.

Dostępna jest już pełna wersja raportu – w języku polskim – przygotowanego przez firmę badawczą Keypoint Intelligence, w którym zawarto wyniki testów najnowszych ploterów eko/żywicznych Mutoh z serii XpertJet Pro. Specjaliści poddali analizom modele 1341SR Pro i 1641SR Pro – obydwa będą prezentowane na stoisku Atrium Centrum Ploterowego podczas Festiwalu Marketingu (Warszawa, 14–15.09). Co wykazały testy?

Na skokowe podwyżki cen papieru narzekają nie tylko wydawcy prasowi – odczuwają je także firmy z branży reklamy zewnętrznej oraz reklamodawcy. Jak w rozmowie z portalem wirualnemedia.pl podkreśla Marcin Stan z zarządu Cityboard Media, drożeje też prąd i paliwo, więc koszty kampanii idą w górę, a przy obecnym poziomie inflacji nie ma ekonomicznej możliwości, aby ceny usług outdoorowych pozostały w miejscu.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.