Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Wydarzenia

Wydarzenia

Informacje o tym, co ostatnio zdarzyło się w branży: konferencje, szkolenia, targi, wystawy, prezentacje, jubileusze i inne spotkania branżowe, instalacje maszyn, konkursy, nagrody, inicjatywy wydawnicze, zrealizowane projekty.

We wrześniu targi Fachpack 2022

W dn. 27–29 września 2022 r. odbędzie się kolejna edycja Międzynarodowych Targów Opakowań, Technologii, Procesów i Logistyki FachPack. Jak podaje organizator wydarzenia, podczas tegorocznej wystawy w Norymberdze swoją ofertę zaprezentuje ponad 1100 firm, co oznacza znaczny (około 40-procentowy) wzrost względem 2021 r. Temat przewodni – „Przemiany w opakowaniach” (Transition in Packaging) – odzwierciedla obecną sytuację w branży, która stawia coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój, e-commerce i cyfryzację.

Konferencja nt. zrównoważonego druku na tekstyliach

Europejskie Stowarzyszenie Druku Specjalistycznego ESMA organizuje w dn. 8–9 września 2022 r. w Neuss k. Düsseldorfu konferencję Textile Printing & Sustainability (TPS). Premierowa odsłona wydarzenia, przeznaczonego dla specjalistów reprezentujących wszystkie etapy łańcucha wartości tekstyliów, będzie poświęcona tematyce zadruku tekstyliów i zrównoważonego rozwoju.

Flekso jakie jest, każdy widzi...

Firmy 3M, Koenig & Bauer oraz hubergroup Polska wraz z firmami partnerskimi organizują czwartą edycję Warsztatów Flekso – spotkania praktyków branży. Podczas wydarzenia, które odbędzie się 15 września 2022 r. w Airport Hotel Okęcie w Warszawie, poruszone zostaną wszystkie aspekty technologiczne, z jakimi można się spotykać na co dzień w procesie produkcji opakowań i etykiet drukowanych technologią fleksograficzną.

Targi Promo Show 2023 w nowej odsłonie

Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku Promo Show, stanowiące kontynuację wydarzenia Promo Show Professional, zmieniają lokalizację i poszerzają tematykę. Najbliższa odsłona eventu, zaplanowana na termin 8–9 lutego 2023 r., przeniesie się z Hotelu Hilton do warszawskiej hali EXPO XXI. Ponadto do grona wystawców reprezentujących przede wszystkim firmy z szeroko rozumianej branży artykułów promocyjnych dołączają dostawcy mediów i maszyn dla segmentu reklamy. Tym samym wydarzenie oferuje kompleksową ofertę dla każdego, kto szuka nowych rozwiązań zarówno w sektorze poligrafii, jak i reklamy i gadżetów reklamowych.

Trwają przygotowania do targów drupa 2024

Jak informują organizatorzy targów drupa, przygotowania do przyszłorocznej edycji tej największej i najważniejszej na świecie imprezy wystawienniczej branży poligraficznej nabierają rozpędu. W wystawie, którą zaplanowano w Düsseldorfie w terminie od 28 maja do 7 czerwca 2024 r., udział zadeklarowało już wiele firm z 32 krajów, reprezentujących pełen łańcuch wartości z zakresu produkcji druku i opakowań – w tym gronie są zarówno znani globalni gracze, jak i młode przedsiębiorstwa.

RoadShow Atrium i Ikonos w sierpniu 2022 r.

Najbliższe spotkania zaplanowane w ramach RoadShow, organizowanego przez firmy Atrium i Ikonos, odbędą się w Tarnowie (2 sierpnia), Kielcach (4 sierpnia) oraz – na zakończenie – w Warszawie (10 sierpnia). Cykl bezpłatnych pokazów to okazja do wymiany doświadczeń i licznych inspiracji. To także bodziec do przygotowania ciekawszej, szczegółowej oferty, wzbogaconej próbkami, gotowymi produktami czy nieszablonowymi realizacjami.

Targi All4Pack Emballage Paris

W dn. 21–24 listopada 2022 r. w parku ekspozycyjnym Paris Nord Villepinte odbędzie się kolejna edycja międzynarodowych targów All4Pack Emballage Paris. Wystawa, organizowana co dwa lata, jest przeznaczona dla sektora opakowań i intralogistyki. Organizator, chcąc poznać nastroje panujące w branży, przeprowadził wiosną br. ankietę wśród dostawców i użytkowników opakowań, aby poznać ich opinie na temat ewolucji materiałów opakowaniowych.

Cyfrowe i hybrydowe rozwiązania podczas Digital Days

W dn. 22–23 czerwca br. firma Mark Andy zorganizowała kolejne w tym roku wydarzenie skierowane do jej klientów. Tym razem wzięli w niej udział przedstawiciele branży etykietowej z Ameryki Płn. Dwudniowe Dni Druku Cyfrowego, odbywające się w siedzibie firmy w Chesterfield (USA), stały się okazją do zaprezentowania – podczas pracy „na żywo” – trzech maszyn cyfrowych/hybrydowych z jej oferty: Digital Series HD, Digital Series iQ oraz Digital Pro 3.

Green Growth w Drukarni Read Me

W dn. 28 czerwca br. w drukarni Read Me w Łodzi odbyła się trzecia konferencja, tym razem podsumowująca projekt współfinansowany z Funduszy Norweskich pt. „Zastosowanie innowacyjnej technologii szybkiego wielobarwnego druku wysokonakładowego przyjaznej środowisku w celu poprawy konkurencyjności firmy”, którego realizację rozpoczęto w kwietniu ub.r. Podczas spotkania, w którym uczestniczył przedstawiciel „Świata DRUKU”, zaprezentowano efekty zakończonej realizacji inwestycji (m.in. maszynę Heidelberg Speedmaster XL 106, instalację fotowoltaiczną, rozwiązania informatyczne).
Relację z wizyty znajdą Państwo w numerze lipcowo-sierpniowym naszego miesięcznika.

Taropak 2022 już we wrześniu

W dniach 26–28 września 2022 r. w przestrzeniach wystawienniczych MTP w Poznaniu odbędzie się 34. edycja Międzynarodowych Targów Pakowania i Etykietowania Taropak. Wydarzeniu po raz kolejny towarzyszyć będą Targi Polagra, składające się z trzech salonów: Food, FoodTech i HoReCa.

Z ostatniej chwili

Sezon urlopowy nadal trwa i prawdopodobnie część z Państwa wróciła już z urlopów, a kolejni Państwo udaliście się wypoczywać. My kończymy pracę nad dwoma grzbietami naszego miesięcznika (już wkrótce do Państwa rąk trafi numer lipcowo-sierpniowy oraz specjalny dodatek pt. „Świat opakowań i etykiet – trendy, perspektywy, wyzwania”), a jednocześnie rozpoczynamy przygotowania do wrześniowego wydania „Świata DRUKU”. Tradycyjnie podejmiemy w nim tematykę maszyn i urządzeń do zadrukowywania i uszlachetniania opakowań i etykiet, fleksografii; tektury falistej i litej, opakowań kartonowych; znakowania, pakowania oraz bezpieczeństwa opakowań.
Publikacja dostępna będzie w dodatkowej bezpłatnej dystrybucji na wrześniowych targach Taropak i Polagra Food (Poznań, 26–28.09) i FachPack (Norymberga, 27–29.09).
Zapraszamy do współtworzenia tego wydania np. poprzez zamieszczenie artykułów eksperckich i promocyjnych, reklam oraz prezentację oferty swojej firmy w następujących zestawieniach numeru: Dostawcy rozwiązań i usług do produkcji opakowań i etykiet oraz Producenci opakowań giętkich i etykiet.

Dostępna jest już pełna wersja raportu – w języku polskim – przygotowanego przez firmę badawczą Keypoint Intelligence, w którym zawarto wyniki testów najnowszych ploterów eko/żywicznych Mutoh z serii XpertJet Pro. Specjaliści poddali analizom modele 1341SR Pro i 1641SR Pro – obydwa będą prezentowane na stoisku Atrium Centrum Ploterowego podczas Festiwalu Marketingu (Warszawa, 14–15.09). Co wykazały testy?

Na skokowe podwyżki cen papieru narzekają nie tylko wydawcy prasowi – odczuwają je także firmy z branży reklamy zewnętrznej oraz reklamodawcy. Jak w rozmowie z portalem wirualnemedia.pl podkreśla Marcin Stan z zarządu Cityboard Media, drożeje też prąd i paliwo, więc koszty kampanii idą w górę, a przy obecnym poziomie inflacji nie ma ekonomicznej możliwości, aby ceny usług outdoorowych pozostały w miejscu.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.