Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / drupa news / Członkowie PrintCity o przyszłości druku i drupie
Joanna Więckowska
21.02.2012 13:12
Blisko 70 dziennikarzy z całego świata wzięło udział w konferencji prasowej zorganizowanej przez PrintCity Alliance w Schloss Hohenkammer pod Monachium. Przez 3 dni (13-15 luty) mieli okazję przysłuchiwać się prezentacjom firm: Eltosch, Leonard Kurz, M-real, Océ, Procemex, Sappi, Trelleborg, UPM oraz nowo utworzonej spółki manroland web systems (Augsburg), która dopiero w dniu 14 lutego mogła zacząć wystawiać faktury. W imprezie nie wzięli udziału przedstawiciele nowej spółki manroland sheetfed GmbH (Offenbach), która umowę z nowym inwestorem, firmą Langley Group, podpisała dopiero 1 lutego.
Choć głównym tematem spotkań były nowości przygotowywane na targi drupa oraz zagadnienie „odchudzonego” i „zielonego” druku, równie dużo pytano o przyszłość druku. Pretekstem były świeżo obserwowane upadłość manrolanda i Kodaka, który wykorzystał możliwości, jakie daje procedura „Chapter 11”. Rozmowy oficjalne i kuluarowe dotyczyły więc tego, jak problemy tych dużych i doskonale znanych graczy wpływają na funkcjonowanie innych powiązanych z nimi firm, których część obecna była na konferencji. Na przykład Océ, która w czasie drupy w Poing zaprezentuje po raz pierwszy owoc współpracy z manrolandem, maszynę Océ JetStream 4300 pracującą w linii z nowym urządzeniem do cięcia i złamywania firmy manroland - będzie to pierwsze urządzenie tego typu stworzone przez manrolanda. Lub firma Trelleborg, która podjęła współpracę z Kodakiem w zakresie produkcji obciągów do druku fleksograficznego czy firma Eltosch produkująca m.in. urządzenia do utrwalania promieniami UV, które pracują m.in. na maszynach manrolada i są przez tę firmę dystrybuowane. Jak będzie dalej działał ten zespół naczyń połączonych? - to jedno z najważniejszych pytań, które stawiano.
Oprócz naturalnego zaniepokojenia wywołanego przez zmiany, które zaskoczyły wielu, pojawiły się także pytania: Jakie rzeczywiście są potrzeby klientów? Czy książka i gazeta mają szansę przetrwać w nowym e-świecie? Jak nadążać za zmieniającym się rynkiem i rzeczywistością? To pytania, które najczęściej stawiano. I odliczano dni do targów drupa.
Szczegółowa relacja z konferencji i informacja o nowościach – w marcowym wydaniu Świata DRUKU. Zdjęcia z imprezy zaś można zobaczyć w galerii na naszej stronie.
Spotkanie otworzył John Dangelmaier, prezes PrintCity Alliance, i przekazał pałeczkę Rainerowi Khunowi, dyrektorowi zarządzającemu, który moderował dyskusję.
Dziękujemy za ocenę!
Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!
Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!
W ostatnim czasie kilkuosobowa delegacja firmy Polkos – autoryzowanego dealera urządzeń marek Roland oraz Xenons – spędziła prawie dwa tygodnie w Chinach. W ramach współpracy z firmą Xenons przedstawiciele dystrybutora zwiedzili nowoczesne fabryki producenta, przyglądając się z bliska zaawansowanym procesom produkcyjnym i nowym technologiom; z zapoznali się również z najnowszymi produktami i prototypami maszyn, które dopiero będą wprowadzane na rynek.
6 czerwca 2024 r. w Hotelu Grzegorzewski w Tuszynie koło Łodzi odbyło się doroczne Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych (PIAP). Wydarzenie dla zrzeszonych w Izbie przedstawicieli branży artykułów promocyjnych z całej Polski zwieńczył uroczysty bankiet, podczas którego wręczono Jubileuszowe Statuetki PIAP 2024.
Kilkadziesiąt osób, reprezentujących kadrę zarządzającą drukarń wąskowstęgowych, wzięło udział w sympozjum zorganizowanym przez firmę Mark Andy z myślą o jej klientach z Polski. Wydarzenie odbyło się 9 maja br. w Zamku Topacz w Ślęzie. Złożyło się na nie kilka wystąpień, które – w odróżnieniu od wcześniejszych tego typu spotkań dla użytkowników maszyn amerykańskiego producenta – koncentrowały się nie tylko na aspektach rynkowych i technologicznych. Uczestnicy mieli bowiem okazję wysłuchać prezentacji na temat cyberbezpieczeństwa czy wykładu motywacyjnego.
Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.
W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu
*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:
Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.
Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.
W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.
Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.