Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / drupa news / Müller Martini: nowatorska obróbka po druku otwiera nowe szanse dla drukowanych produktów

Müller Martini: nowatorska obróbka po druku otwiera nowe szanse dla drukowanych produktów

Atrakcyjne produkty bardziej przyciągają uwagę, walka o odbiorcę rozstrzyga się w coraz większym stopniu również na etapie obróbki po druku. Müller Martini pokaże podczas targów drupa 2012, jak innowacyjne rozwiązania mogą być stosowane dla nowych modeli biznesowych, w rozsądny sposób uzupełniając istniejące systemy. Lakier z połyskiem, efektowne laminowanie, ślepe tłoczenie i papier z efektami haptycznymi (odwołujący się do zmysłu dotyku) to coś szczególnego dla zmysłów – tak samo jak kolorowy drut szyjący, zakładki okładkowe, wykrawanie konturowe, zakładki czytelnicze, próbki towarów czy gadżety. Produkty uszlachetniane w liniach zbierająco-szyjących, liniach do oprawy miękkiej i twardej wyróżniają się dzięki wartości dodanej. Dlatego obróbce po druku przypada decydująca rola w zwiększaniu atrakcyjności drukowanych produktów.

„Jako wiodąca w świecie firma w obszarze obróbki po druku – podkreśla Bruno Müller, CEO firmy Müller Martini – wspomagamy aktywnie naszych klientów we wzmocnieniu ich pozycji na mocno zmieniającym się rynku. Dzięki modułowej budowie urządzenia firmy Müller Martini mogą bezproblemowo rosnąć wraz z zadaniami. Dające się rozbudowywać systemy umożliwiają dużą elastyczność i przyczyniają się w dużym stopniu do zwiększania zyskowności poprzez nowe, zróżnicowane produkty”.
Tak na przykład zakłady graficzne ADV Schoder w niemieckim Augsburgu umieszcza również we wnętrzu magazynów i katalogów personalizowane ogłoszenia. Możliwe jest to dzięki specjalnemu rozwiązaniu w linii do oprawy zeszytowej Primera C140. Jeden z sześciu nakładaków został przezbrojony w ten sposób, że na składce może być przy użyciu drukarki atramentowej nadrukowywany tekst. Bo to, co w direct mailingu jest już od dawna standardem, uważa Thomas Steigerwald, kierownik działu technicznego i członek zarządu w ADV Schoder, będzie nabierało znaczenia również w obszarze dalszej obróbki: „Również w oprawie zeszytowej i klejonej istnieje tendencja do personalizacji. Ze względu na twardą konkurencję na rynku czasopism wydawcy chcą się wyróżniać poprzez indywidualne kształtowanie produktów”.
Korzyści z nowatorskich rozwiązań można obserwować także na przykładzie dolnoaustriackiej drukarni Niederösterreichische Pressehaus (NÖP) w St. Pölten, produkującej ponad tuzin gazet. Poprzez umieszczanie kart i etykiet na okładkach za pomocą urządzenia do przyklejania kart ValueLiner i systemu naklejania etykiet firmy Müller Martini drukarnia zwiększa zysk we własnych pomieszczeniach spedycyjnych i osiąga równocześnie dobry wskaźnik rentowności inwestycji z obydwu zainstalowanych dodatkowo agregatów. Korzyści odnoszą także reklamodawcy – ze względu na wyjątkowo atrakcyjne usytuowanie ich ogłoszeń. „Oczywiście etykiety są nieco droższe niż klasyczne środki reklamy, poza tym potrzeba dodatkowego czasu przed właściwym drukiem – mówi Josef Tischer, kierownik dystrybucji/logistyki w NÖP. – Ale nie ma chyba atrakcyjniejszej możliwości reklamy niż na tytułowej lub ostatniej stronie gazety, tak że dodatkowe koszty szybko się zwracają. Dzięki efektowi Eye Catcher nasi klienci rejestrują duży procent zwrotnych odpowiedzi”.
Wyróżnianie się wśród konkurencji dzięki rozszerzeniu istniejących systemów poprzez integrowanie dodatkowych modułów, to dla drukarni i zakładów introligatorskich jeden z wariantów. Drugi to wytwarzanie całkowicie nowych produktów poprzez zastosowanie najnowocześniejszych technologii. Niezliczoną ilość modeli biznesowych oferuje szczególnie druk cyfrowy. „W druku cyfrowym zegary tykają inaczej – mówi Oliver Schimek, właściciel i szef Digital Print Group (DPG) z Norymbergi, która w bardzo krótkim czasie przekształciła się z mało znaczącej drukarni w nowoczesny zakład przemysłowy. „Sukces naszej firmy zawdzięczamy w pierwszej linii naszemu modelowi biznesowemu z kreatywnymi, indywidualnymi rozwiązaniami dla klientów”. Firma DPG wyprodukowała na nowej linii do oprawy książek Diamant MC 35 Hybrid tylko w pierwszym miesiącu po uruchomieniu 800 różnych, drukowanych cyfrowo tytułów książek – zarówno dla dużych firm (personalizowane broszury firmowe), jak i dla klientów indywidualnych (albumy fotograficzne). „Müller Martini rozszerza możliwości klasycznej obróbki po druku tak, że możliwe jest pełne wykorzystanie potencjału druku cyfrowego” – mówi Bruno Müller. – Branża poligraficzna może i musi w sposób jeszcze bardziej konsekwentny wykorzystać swe możliwości”.
Dotyczy to w takim samym stopniu zakładów niszowych, jak i dużych przedsiębiorstw. „Nie mamy baterii maszyn do oprawy bezszyciowej tego samego typu – wyjaśnia Martin Wennberg, wspólnik zarządzający firmą H. Wennberg w Vaihingen koło Stuttgartu, produkującą rocznie 150 milionów katalogów, czasopism i książek telefonicznych, należącej do największych w tej branży w Europie. – Ważniejsza jest nasza jasna koncepcja stosowania optymalnych maszyn do różnych struktur zleceń”. Dlatego aby móc optymalizować koszty narządzania, logistyki i techniki, firma H. Wennberg zainstalowała po dwóch wysoko wydajnych liniach do oprawy Corona również linię do oprawy bezszyciowej Bolero Müller Martini. I tak produkty wymagające mniejszego wkładu pracy przy narządzaniu firma przetwarza obecnie na obydwu liniach Corona, podczas gdy produkty mało- i średnionakładowe, a więc wymagające więcej czasu przy przezbrajaniu, przechodzą przez linię Bolero.
„Zakłady poligraficzne mogą odnosić sukces – twierdzi Bruno Müller – również na zmieniającym się rynku, dzięki atrakcyjnym drukowanym produktom, nowatorskim modelom biznesowym i właściwym systemom produkcyjnym”.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Powiązana zawartość

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W ostatnim czasie kilkuosobowa delegacja firmy Polkos – autoryzowanego dealera urządzeń marek Roland oraz Xenons – spędziła prawie dwa tygodnie w Chinach. W ramach współpracy z firmą Xenons przedstawiciele dystrybutora zwiedzili nowoczesne fabryki producenta, przyglądając się z bliska zaawansowanym procesom produkcyjnym i nowym technologiom; z zapoznali się również z najnowszymi produktami i prototypami maszyn, które dopiero będą wprowadzane na rynek.

6 czerwca 2024 r. w Hotelu Grzegorzewski w Tuszynie koło Łodzi odbyło się doroczne Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych (PIAP). Wydarzenie dla zrzeszonych w Izbie przedstawicieli branży artykułów promocyjnych z całej Polski zwieńczył uroczysty bankiet, podczas którego wręczono Jubileuszowe Statuetki PIAP 2024.

Kilkadziesiąt osób, reprezentujących kadrę zarządzającą drukarń wąskowstęgowych, wzięło udział w sympozjum zorganizowanym przez firmę Mark Andy z myślą o jej klientach z Polski. Wydarzenie odbyło się 9 maja br. w Zamku Topacz w Ślęzie. Złożyło się na nie kilka wystąpień, które – w odróżnieniu od wcześniejszych tego typu spotkań dla użytkowników maszyn amerykańskiego producenta – koncentrowały się nie tylko na aspektach rynkowych i technologicznych. Uczestnicy mieli bowiem okazję wysłuchać prezentacji na temat cyberbezpieczeństwa czy wykładu motywacyjnego.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.