Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / Rośnie potrzeba cyfryzacji biznesu
Anna Dudkiewicz
12.12.2022 16:04
Polskie firmy rozumieją cyfryzację, ale widać różnice między podejściem dużych i średnich przedsiębiorstw – wynika z badania rynku zleconego przez Canon Polska. Szeroka analiza sektora biurowego pozwala się także dowiedzieć, jak firmy wdrażają cyfrowy obieg dokumentów i oprogramowanie chmurowe – najważniejsze elementy cyfrowej transformacji biura.
Przedstawiciele średnich i dużych firm zgadzają się, że cyfryzacja jest ważna – to jeden z głównych wniosków wypływających z najnowszego badania rynku biurowego przeprowadzonego przez InsightLab na przełomie października i listopada. W ankiecie wzięło udział 200 przedstawicieli średnich i dużych firm. Były wśród nich osoby odpowiedzialne za infrastrukturę IT, managerowie IT, dyrektorzy administracyjni, kadra zarządzająca oraz osoby odpowiedzialne za funkcjonowanie biur i organizowanie pracy biurowej. Badanie wykonano po raz drugi, by sprawdzić, jak po roku zmieniło się podejście polskich przedsiębiorców do cyfryzacji. Choć w tym roku nieco zmienił się zakres pytań, to główny wniosek jest jeden: z roku na rok widać, jak firmy coraz bardziej przekonują się do stosowania nowoczesnych rozwiązań.
Według przedstawicieli Canon, w czasach cechujących się wysoką dynamiką zmian technologicznych, taka analiza to podstawa dla lepszego rozumienia potrzeb przedsiębiorców: „Badania rynku pozwalają nam poznać potrzeby firm w wielu kwestiach. Szczególny nacisk kładziemy na zagadnienia obiegu dokumentów, cyfryzacji biznesu i cyberbezpieczeństwa. Ich analiza to zawsze ciekawa lektura, prowadząca do wielu ważnych wniosków. Dzięki odpowiedziom przedsiębiorców dowiadujemy się, czego dziś oni oczekują i jak możemy im pomóc” – mówi Dariusz Szwed, Managed Print Services Product Manager w Canon Polska.
Jak wynika z badania, dla dużych firm bardziej niż dla średnich priorytetem jest funkcjonowanie biura bez papieru. Dla 10% ankietowanych zagadnienia cyfryzacji obiegu dokumentów są „niezwykle istotne” (najwyższa ocena na 10-stopniowej skali priorytetów).
A jeśli już cyfryzować obieg dokumentów, to jak? „Z badań wynika, że firmy, które chcą modernizować swoje podejście do pracy z dokumentami, największy nacisk kładą na wdrożenie elektronicznych formularzy zamiast dokumentów papierowych, na automatyzację procesu odczytania i rejestracji faktur oraz na digitalizację firmowego archiwum. Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie te elementy są już gwarantowane przez nowoczesne oprogramowanie do zarządzania informacjami” – wylicza Dariusz Szwed.
Wprowadzanie zmian łatwiej przychodzi dużym przedsiębiorstwom (powyżej 250 pracowników) – tam pracownicy częściej korzystają też ze zdalnego lub hybrydowego trybu pracy.
Jest dobrze, ale wciąż nie idealnie. Badanie pokazuje, że nie wszystkie firmy zdają sobie sprawę z korzyści, jakie może im dać dobrze wdrożony system do zarządzania dokumentacją. Dlatego, jak przekonuje Dariusz Szwed, rolą producentów takich jak Canon jest przede wszystkim dotarcie do przedsiębiorców z informacjami: „Musimy głośno mówić o korzyściach, które daje automatyzacja pracy biurowej. Czyli o odciążeniu pracowników z najbardziej żmudnych, powtarzalnych zadań. O dużo szybszym obiegu dokumentów kosztowych, który w wielu branżach bezpośrednio przekłada się na możliwość lepszego zarządzania bieżącym budżetem. Wreszcie o wyższym poziomie bezpieczeństwa informacji i dokumentów oraz o komforcie zgodności dokumentacji z wyśrubowanymi przepisami ochrony danych osobowych” – wylicza przedstawiciel Canon Polska.
Wydaje się, że widać już efekty tej cyfrowej edukacji. W porównaniu z zeszłym rokiem, dużo więcej firm rozważa wprowadzenie konkretnych rozwiązań cyfryzujących pracę. I aż 13% przedsiębiorstw nie odpowiada już, że „nie rozważa wprowadzenia usług związanych z transformacją cyfrową”. A to dobre wieści, bo – jak zgodnie twierdzą eksperci branży–- digitalizacja obiegu dokumentów to tylko kwestia czasu. Ci, którzy już wdrożą pewne kroki w tym kierunku, będą lepiej przystosowani do przyszłych zmian.
Dziękujemy za ocenę!
Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!
Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!
W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.
Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.
Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.
W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu
*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:
Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.
Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.
W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.
Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.