Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Personalia / Jeff Clarke nowym CEO firmy Kodak

Jeff Clarke nowym CEO firmy Kodak

Decyzją rady dyrektorów firmy Eastman Kodak Company 12 marca br. jej kierownictwo – jako CEO i członek rady – objął 52-letni Jeff Clarke, związany wcześniej z takimi koncernami jak Hewlett-Packard, Compaq czy Orbitz Worldwide.

„Jeff Clarke to właściwa osoba, by prowadzić firmę Kodak w przyszłość – mówi James V. Continenza, przewodniczący rady dyrektorów. – Wnosi on do firmy siłę i doświadczenie w obszarze technologii, transformacji, finansów, działań operacyjnych oraz zarządzania międzynarodowym biznesem. Tego właśnie oczekiwaliśmy poszukując nowego prezesa. Zajmowane przez niego wcześniej stanowiska obejmowały m.in. kompetencje w zakresie sprzedaży sprzętu, oprogramowania, usług oraz druku – zarówno dla klientów B2B, jak i dla bezpośrednich odbiorców. Podczas procesu rekrutacji rada miała okazję oceniać wielu wysoko wykwalifikowanych i utalentowanych ludzi, jednak dla wszystkich nas było jasne, że Jeff Clarke jest osobą, której szukamy. Jesteśmy absolutnie pewni, że z nim jako prezesem przyszłość przed firmą Kodak jawi się bardzo optymistycznie. Dziękuję jednocześnie Antono M. Perezowi, który kierował z sukcesami firmą podczas trudnego, kompleksowego procesu restrukturyzacji, jak też miał duży wpływ na wzmocnienie naszych relacji z klientami”.
Jeff Clarke dodaje: „Mam niezwykle duży szacunek dla osób pracujących w firmie Kodak i jestem podekscytowany faktem dołączenia do tego zespołu oraz uczestniczenia w jej kolejnych sukcesach. Kodak posiada niezwykłe możliwości, zwłaszcza w obszarze technologii druku akcydensowego, opakowaniowego i funkcjonalnego. Firma poczyniła ogromne postępy, przechodząc w ciągu ostatnich lat jeden z najbardziej spektakularnych procesów restrukturyzacyjnych. Z wielką radością podejmuję się zadania, by dziś przekształcić ją w globalnego lidera technologii B2B. W pierwszej kolejności mam zamiar wsłuchać się w słowa pracowników firmy Kodak, jej klientów, partnerów i udziałowców. To pozwoli właściwie ocenić naszą obecną działalność, możliwości drzemiące w rynku oraz szanse na sukces. Gdy ten etap pracy zostanie zakończony, podzielę się z otoczeniem swoimi przemyśleniami”.
Antonio M. Perez, pełniący obecnie funkcję specjalnego doradcy przy radzie dyrektorów, dodaje: „Jeff Clarke to osoba utalentowana i piastująca wcześniej z powodzeniem różne stanowiska kierownicze. Jego kwalifikacje gwarantują, że poprowadzi z sukcesem firmę Kodak, a okres ten będzie dla nas erą innowacji i wzrostów. Cieszę się na kolejny rozdział w historii tej firmy”.
Przed objęciem stanowiska CEO firmy Kodak Jeff Clarke był partnerem zarządzającym Augusta Columbia Capital (ACC) – założonej w 2012 roku prywatnej firmy inwestycyjnej działającej w obszarze nowych technologii. Wcześniej – w latach 2006-2011 – piastował funkcję prezesa Travelport, Inc., prywatnej firmy podróżniczej. W latach 2004-2006 Jeff Clarke był dyrektorem operacyjnym CA, Inc. – firmy specjalizującej się w oprogramowaniu korporacyjnym. Odpowiadał w niej za sprzedaż, serwis, dystrybucję, finanse, przejęcia i akwizycje, technologie informatyczne, strategię korporacyjną i bieżące planowanie. W latach 2002-2003 pełnił stanowisko wiceprezesa wykonawczego Hewlett-Packard. W jego gestii znajdowało się zarządzanie światową siecią dostawców HP, produkcja, zamówienia oraz dział internetowy. Był też jedną z osób odpowiedzialnych za fuzję HP z firmą Compaq Computer. W tej ostatniej pracował od roku 1998 jako dyrektor finansowy, zaś jeszcze wcześniej – w latach 1985-1998 – był związany z Digital Equipment Corporation (firmą, która połączyła się z Compaq), gdzie pełnił stanowiska kierownicze w obszarach działalności międzynarodowej, finansów i produkcji.
Jeff Clarke w dalszym ciągu będzie pełnił funkcję prezesa Orbitz Worldwide, globalnej agencji podróżniczej działającej online, z którą jest związany od 2007 roku. Pozostanie także członkiem rad dyrektorów dwóch producentów oprogramowania dla firm – Red Hat, Inc. Compuware Corporation.
Jeff Clarke posiada dyplom MBA Uniwersytetu Northeastern, gdzie pełni obecnie funkcję kuratora. Jest też absolwentem wydziału ekonomii Uniwersytetu Stanowego Geneseo. Dorastał w Hamilton w stanie Nowy Jork.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.