Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / Firma manroland Goss debiutuje na targach K 2022

Firma manroland Goss debiutuje na targach K 2022

Maszyna Varioman f:line firmy manroland Goss
Fot. manroland Goss

Podczas targów K 2022 (Düsseldorf, 19–26 października br.) firma manroland Goss znajdzie się po raz pierwszy w gronie wystawców. Zaprezentuje tam rozwiązanie Varioman f:line, przeznaczone dla drukarń wykorzystujących w produkcji podłoża giętkie, np. folie. Z myślą o zwiedzających z Polski, na stoisku będzie obecny Jarosław Kotfis – Business Director w firmie manroland Goss, odpowiedzialny za jej działalność w naszym kraju.

Maszyny Varioman, skierowane do segmentu produkcji opakowań w technice offsetu zwojowego, są dostępne w trzech wariantach, w zależności od specyfiki klienta i stosowanych w produkcji podłoży. Z myślą o rynku opakowań firma manroland Goss posiada w swojej ofercie dwa modele – c:line, skierowany do producentów opakowań kartonowych i tekturowych, oraz wspomniany f:line.

„Nasza obecność na tym wydarzeniu, poświęconym rynkowi tworzyw sztucznych i wykonanych z gumy, podkreśla zaangażowanie manroland Goss w segment opakowań, również tych bazujących na podłożach plastikowych – mówi Jarosław Kotfis. – Maszyna Varioman, po fazie wszechstronnych testów beta, zaczęła być wdrażana u klientów. W ślad za podpisanymi kontraktami wytwarzane są też kolejne linie, uwzględniające oba modele dla segmentu opakowań i konfigurowane zgodnie z potrzebami klienta. Offset zwojowy, w kontekście wytwarzania zarówno opakowań na bazie papieru, jak i folii, to świetna alternatywa dla fleksografii i wklęsłodruku, tradycyjnie stosowanych przy produkcji wysokonakładowej realizowanej z roli. Podczas targów K 2022 będziemy starali się zaprezentować zalety tej techniki, na stoisku będzie zespół drukujący modelu f:line – stanowi on element maszyny, która wkrótce po targach trafi do jednego z naszych klientów” .

Offset zwojowy – odpowiedź manroland Goss na wyzwania rynkowe i oczekiwania klientów z segmentu opakowań kartonowych oraz giętkich

„Projekt Varioman z jednej strony uwzględnia nasze bogate doświadczenia na rynku zwojowego druku komercyjnego i gazetowego, z drugiej – wychodzi naprzeciw obecnym, stale nasilającym się trendom i wyzwaniom w segmencie opakowań, zarówno kartonowych, jak i giętkich – mówi Jarosław Kotfis. – Co więcej, stoją przed nimi zarówno właściciele marek, a więc gros zleceniodawców w tej części rynku, jak też zakłady poligraficzne, wykorzystujące w produkcji różne techniki drukowania. W kontekście zachodzących zmian, spadających nakładów, wymagań środowiskowych, zachowania stabilności kolorystycznej czy zwiększenia wydajności i zarazem zyskowności produkcji, nasza propozycja jawi się jako niezwykle atrakcyjna”.

Tworząc platformę Varioman, jej producent wziął pod uwagę kluczowe wyzwania, z jakimi mierzą się właściciele marek: rosnące oczekiwania względem jakości opakowań; konieczność zachowania stabilności i spójności kolorystycznej wszędzie tam, gdzie pojawia się brand, w tym na opakowaniach „sprzedających” produkt na półce sklepowej czy też presję cenową, odczuwalną zwłaszcza w ostatnich miesiącach. „To z kolei przekłada się na rosnące wymagania właścicieli marek względem ich podwykonawców, w tym drukarń opakowaniowych – mówi Jarosław Kotfis. – W efekcie poszukują one rozwiązań technologicznych, które umożliwią im szybszą produkcję (niezbędną, by dany produkt mógł sprawnie trafić na rynek), pozwalającą zachować odpowiednie marże (w kontekście zyskowności), a zarazem spełnić stale rosnące wymagania środowiskowe. Nacisk na ekologię jest obecnie bardzo duży – z jednej strony wynika on z przepisów prawnych, które narzucają właścicielom marek restrykcyjne normy, z drugiej – rośnie świadomość konsumentów, którzy oczekują opakowań odzyskiwalnych, bazujących na odnawialnych surowcach. Maszyny Varioman doskonale wpisują się w ten trend i oczekiwania rynkowe”.

Dwie linie produktowe dla segmentu opakowań

Projekt Varioman od początku uwzględniał trzy konfiguracje maszyny, w zależności od jej zastosowań końcowych. Z myślą o branży opakowań firma manroland Goss opracowała linie f:line – do zadruku materiałów giętkich (o grubości z zakresu 10–300 mikronów) oraz c:line – przeznaczoną do podłoży kartonowych. Trzecie rozwiązanie – b:line – skierowane jest do drukarń dziełowych i służy produkcji składek książkowych o gramaturze od 30 do 120 g/m2.

„Baza dla każdej z linii jest taka sama, a stanowią ją natywne zespoły manroland Goss, drukujące w technice offsetu zwojowego – tłumaczy Jarosław Kotfis. – Zróżnicowanie dotyczy natomiast elementów przed i po procesie drukowania. Tu konfiguracje się różnią w zależności od zastosowań końcowych, gramatury podłoża, rodzajów jego uszlachetniania i dalszej obróbki”.

Jak dodaje, producent zadbał o to, by maszyna Varioman była konkurencyjna dla tradycyjnych rozwiązań stosowanych w produkcji opakowań z roli: „Na szczególną uwagę zasługuje bardzo szybkie jej przezbrajanie, które zamyka się w czasie 4–8 minut – jest to przepaść w porównaniu np. z wklęsłodrukiem, gdzie zmiana ciężkich cylindrów trwa nawet 1,5 godziny. To efekt wysokiej automatyki samego rozwiązania, ale też lekkich form drukowych, umożliwiających szybką zmianę, co przekłada się na wydajne realizowanie niskich i średnich serii. Na efektywność procesu przygotowania maszyny do druku wpływają niskie koszty związane w wytworzeniem form drukowych – to element, na który również zwracają uwagę pierwsi użytkownicy maszyny Varioman. W obszarze prepressu bowiem offset ma znaczącą przewagę ekonomiczną, ale też czasową, nad technikami fleksograficzną czy rotograwiurową”.

O wysoką jakość produkcji dbają liczne systemy kontrolno-pomiarowe. „Gwarantują one bardzo stabilną pracę maszyny, co skutkuje niższą ilością odpadów i energii niezbędnej w całym procesie. Wpływają one z zarazem na energooszczędność, jak i proekologiczność całego rozwiązania. W kontekście tej ostatniej warto zwrócić uwagę na utwardzane wiązką elektronów bezrozpuszczalnikowe farby, jakie znajdują tu zastosowanie”- kontynuuje Jarosław Kotfis.

Maszyna Varioman jest oferowana w trzech wariantach o różnych zakresach szerokości wstęgi (425-850 mm, 540-1080 mm, 650-1300 mm; trwają prace nad kolejnymi modelami uwzględniającymi maksymalną szerokość wynoszącą 1500 i 1700 mm), które decydują o zmiennym obwodzie cylindra (457,2-914,4 mm); drukuje z prędkością maksymalną 500 m/min. (w zależności od materiałów, podłoży i modułów peryferyjnych). Jest rozwiązaniem hybrydowym – poza bazą w postaci zespołów offsetowych, można ją wyposażyć w dodatkowe moduły np. fleksograficzne czy rotograwiurowe, w których następuje uszlachetnianie zadrukowanej wstęgi. W zależności od finalnego zastosowania, w ramach linii integrowane są też moduły do odwijania i wykańczania (wytłaczania, bigowania czy wykrawania).

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.