Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / O „gamechangerze” rynkowym na Konferencji Fleksografów

O „gamechangerze” rynkowym na Konferencji Fleksografów

Paweł Krasowski podczas prezentacji

„Gamechanger” – takim mianem określił Paweł Krasowski – Technology Product Manager w firmie Koenig & Bauer (CEE) najnowszą maszynę fleksograficzną z oferty tego producenta – XD Pro, podczas swojego wystąpienia w ramach tegorocznej Konferencji Fleksografów (18–20.03). Prezentacja uwzględniała najnowsze rozwiązania technologiczne Koenig & Bauer, bazujące na technice fleksograficznej, skierowane na rynek produkcji opakowań kartonowych i tekturowych. Firma znalazła się jednocześnie wśród Srebrnych Sponsorów zorganizowanego przez Polską Izbę Fleksografów wydarzenia, którego tegoroczna edycja zgromadziła ok. 300 osób z Polski i z zagranicy.

Portfolio Koenig & Bauer dla rynku opakowań jest systematycznie rozbudowywane od wielu lat. Oprócz rozwiązań bazujących na technice offsetowej, stanowiących „DNA” tego producenta, coraz więcej miejsca zajmują w nim maszyny i urządzenia fleksograficzne oraz inkjetowe, ale też hybrydowe, uwzględniające różne technologie druku i wykańczania/uszlachetniania. Prezentacja przygotowana z myślą o uczestnikach Konferencji Fleksografów koncentrowała się na nowej maszynie XD Pro, bazującej na technologii z centralnym cylindrem dociskowym (CI Flexo).

„Od pewnego już czasu maszyny wcześniej oferowane przez przejętą przez nas firmę Flexotecnica, są budowane w zakładach Koenig & Bauer w Würzburgu, wyposażonych we własną odlewnię – mówił Paweł Krasowski. – Dzięki temu możemy bazować nie tylko na wieloletnich, włoskich korzeniach tej marki, ale też doświadczeniach i kompetencjach niemieckiej załogi, jak również techników i inżynierów, dbających o rozwój naszych rozwiązań i wprowadzanie nowych modeli na rynek. Przykładem tych działań jest zbudowana w 100% w Niemczech maszyna XD Pro”.

„XD Pro – „gamechanger” na rynku CI Flexo”

XD PRO to maszyna wyposażona w zespoły drukujące w technice fleksograficznej (może ich do 10) oraz w dodatkowe – instalowane inline – stacje fleksograficzne i rotograwiurowe do aplikowania specjalnych lakierów (wodnych, UV). „W maszynie tej znajdziemy wiele rozwiązań automatyzujących i usprawniających produkcję – mówił Paweł Krasowski. – Jednym z nich jest PrintTronic – system automatycznego ustawiania docisku. Ważnym elementem, zwłaszcza dla drukarń stawiających na ekologię i energooszczędność, będą z pewnością: system odzysku energii i opatentowany system suszenia. Oferowany przez nas pakiet ESP (Energy Saving Package) uwzględnia napędy regeneracyjne, które ładują system odzysku energii w czasie, gdy produkcja jest zatrzymana. Zgromadzona w ten sposób energia jest wykorzystywana przy ponownym uruchomieniu maszyny”.

Paweł Krasowski podkreślał, że obecnie co czwarta sprzedawana przez Koenig & Bauer maszyna fleksograficzna uwzględnia dodatkowe opcje uszlachetniania inline: „To pokazuje wszechstronność zastosowań naszych rozwiązań, które zadrukowują i wykańczają zarówno podłoża kartonowe, jak i foliowe o grubości minimalnej 10 mikronów z prędkością – jak w przypadku XD Pro – dochodzącą do 500 m/min”.

Poświęcił też kilka słów stosowanym przez Koenig & Bauer, także w kontekście produkcji fleksograficznej, innowacyjnym rozwiązaniom cyfrowym, zgodnym z założeniami Przemysłu 4.0. „Z myślą o drukarniach, którym tego typu idee są bliskie, mamy do zaproponowania system zarządzania energią – VisuEnergy X, produkcyjny system analizy – Kyana Data oraz portal klienta – myKyana. Narzędzia te służą analizie, optymalizacji produkcji i zapewniają wszechstronny wgląd w proces produkcyjny”.

Trendy na rynku CI Flexo

Na zakończenie Paweł Krasowski przedstawił obecne trendy na rynku CI Flexo. „Z zebranych przez nas w skali globalnej informacji wynika, że właściciele marek coraz częściej oczekują rozwiązań, umożliwiających produkcję opakowań zrównoważonych i zgodnych z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym. W praktyce oznacza to tendencję do wprowadzania na rynek funkcjonalnych powłok w materiałach mono- i biodegradowalnych, zawierających barierę przed tlenem, wodą, wilgocią, olejami i tłuszczami. Część z nich uwzględnia dyspersję na bazie biosurowców, a także akrylu bądź lateksu. Coraz częściej też folia jest zastępowana kartonem, chociaż – w kontekście CI Flexo – pierwszy z wymienionych materiałów wciąż stanowi ponad 50% produkcji”.

Paweł Krasowski podkreślał, że na rynku obserwuje się również trend w kierunku inwestowania w maszyny wielozespołowe. „W USA mamy przewagę instalacji uwzględniających 10 zespołów – mówił – podczas gdy w Europie najczęściej sprzedawane są maszyny 8-zespołowe. Coraz bardziej powszechnym zjawiskiem są też rozwiązania hybrydowe, uwzględniające technologie konwencjonalną i cyfrową. Ich przedstawicielem w naszej ofercie jest model RotaJET. Jest to cyfrowa maszyna zwojowa, w której wstępne przygotowanie wstęgi odbywa się w zespole fleksograficznym, a bazowy druk – w modułach inkjetowych (CMYK). W maszynie tej znajdują zastosowanie papier i karton (oba mogą być powlekane polietylenem), a w niedalekiej przyszłości będzie tu możliwy zadruk na folii”.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Powiązana zawartość

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.