Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Mix - News / Polska Izba Druku popiera kampanię „Legalna kultura”

Polska Izba Druku popiera kampanię „Legalna kultura”

Trwa szeroko zakrojona akcja Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej, Stowarzyszenia Filmowców Polskich, Izby Wydawców Prasy i Polskiej Izby Książki, realizowana przy wsparciu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz m.in. Polskiej Izby Druku, instytucji i firm. Celem programu „Legalna kultura” jest skuteczna walka ze zjawiskiem nielegalnego rozpowszechniania utworów, które w konsekwencji ma negatywny wpływ na możliwości funkcjonowania twórców, buduje dysfunkcyjną świadomość i fałszywie rozumianą solidarność wśród odbiorców wytworów kultury. Główną ideą programu jest zatem zmiana świadomości i nastawienia do korzystania z dóbr kultury oraz wypracowanie nowego modelu ich konsumpcji.

Prowadzona w ramach programu kampania skierowana jest zarówno do użytkowników korzystających z nielegalnych źródeł, jak i do osób, które dobra kultury czerpią ze źródeł legalnych. Odbiorców tej akcji ma zachęcać do lojalności wobec ulubionych twórców i wykonawców, uczciwości i odpowiedzialności. Ma także zwrócić szczególną uwagę na aspekt etyczny decyzji, jaką podejmuje użytkownik przy wyborze korzystania z nielegalnego źródła. Do priorytetów tej akcji należy również dokonanie zmian ustawodawczych w prawie autorskich, które z jednej strony zapewnią szeroki dostęp do dóbr kultury, z drugiej zaś zagwarantują słuszną ochronę własności intelektualnej i praw autorskich.
Pierwszy etap programu jest realizowany od listopada 2011 i potrwa do lipca 2012. W ramach jego realizacji przewiduje się:
- przygotowanie interaktywnego portalu informacyjnego – platformy komunikacji podczas kampanii, który będzie zawierał: informacje prawne, listę nielegalnych portali i listę legalnych źródeł dystrybucji, linki tematyczne do kampanii antypirackich
- produkcję materiałów audiowizualnych (TV, kino, radio, fotokasty) i poligraficznych (prasa, nośniki outdoor)
- opracowanie materiałów informacyjnych dla mediów
- emisję materiałów promocyjnych i informacyjnych: (portal informacyjny projektu, TV, portale internetowe, prasa, radio, outdoor, kino)
- uruchomienie konkursu na antypirackie filmiki reklamowe i plakaty
- organizację debaty z udziałem autorytetów społecznych, partnerów kampanii, społecznie akceptowanych przedstawicieli świata mediów
- badanie skuteczności kampanii, co pozwoli w efekcie ocenić jej rzeczywiste efekty oraz prognozować możliwości i sposoby kontynuacji projektu
- zorganizowanie konferencji prasowej z udziałem twórców kultury i partnerów projektu w celu jego podsumowania i prezentacji wyników badań skuteczności.

Realizacja poszczególnych etapów programu kampanii odbywa się przy współudziale: partnerów medialnych (TV, wydawców prasy, portali internetowych), partnerów promocji (sieć kin, firmy fonograficznej, firm dystrybucyjnych i VoD), partnerów merytorycznych (m.in. PISF, SFP, ZPAV, Polskiej Izby Książki, Izby Wydawców Prasy), ekspertów, twórców kultury, autorytetów społecznych (wśród nich reżyserów, kompozytorów, pisarzy, aktorów, muzyków i dziennikarzy).
Z uwagi na wielkie znaczenie, jakie ma kwestia ochrony własności intelektualnej, Rada Polskiej Izby Druku podjęła następującą Uchwałę:
„Rada Polskiej Izby Druku w składzie: Edward Dreszer – prezes, Andrzej Janicki – wiceprezes, Jacek Kardasz – członek Rady i Paweł Mazurek – członek Rady, jednogłośnie w imieniu całej Izby popiera kampanię ‘Legalna kultura’, której celem jest walka z nielegalnym rozpowszechnianiem utworów oraz wszelkimi przejawami piractwa internetowego i plagiatu. Rada Izby wyraża opinię, że walka z naruszaniem praw autorskich twórców i ich innych właścicieli jest jednym z podstawowych wymogów współczesnego społeczeństwa. Zgadzamy się, że nieodzownym wymogiem sukcesu w tej sprawie jest zmiana świadomości i nastawienia do korzystania z dóbr kultury, i wypracowanie nowego modelu ich konsumpcji. Polska Izba Druku całkowicie i w całej rozciągłości wspiera i przyłącza się do wszelkich działań Inicjatorów tej kampanii, którymi są: Polski Instytut Sztuki Filmowej, Stowarzyszenie Filmowców Polskich, Izba Wydawców Prasy i Polska Izba Książki”.
(Uchwała Rady PID w sprawie wsparcia kampanii „Legalna kultura” z dnia 18.11.2011 r.)

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.