Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Drukarka etykiet TH2 spełnia nowe normy
Joanna Więckowska
23.07.2012 19:26
Firma Sato, producent urządzeń do drukowania kodów kreskowych, etykietowania i rozwiązań EPC/RFID, ogłosiła, że produkowana przez nią drukarka do etykiet TH2 umożliwia producentom żywności spełnianie najnowszych wymagań europejskich przepisów w zakresie identyfikacji żywności. Prawo to zostało wprowadzone z myślą o lepszym informowaniu konsumentów. Lista informacji, które obecnie muszą pojawiać się na etykietach pakowanej żywności, ma zastosowanie od grudnia 2011 r. i będzie obowiązywać w całej Europie od grudnia 2014 r.
Nowe przepisy oznaczają, że producenci żywności muszą informować konsumentów o pochodzeniu świeżego mięsa, owoców i warzyw, jak również o obecności alergenów w rodzaju jajek, orzeszków ziemnych, orzechów, mleka, jak również glutenu zawartego w pszenicy, życie, jęczmieniu i owsie. Oprócz innych wymagań związanych z etykietowaniem, producenci będą musieli informować konsumentów o tym, czy produkt był wcześniej rozmrażany. Określony też został minimalny rozmiar drukowanej czcionki, aby ułatwić czytanie.
Drukarka etykiet Sato TH2 może być używana w zastosowaniach związanych z branżą spożywczą, umożliwia użytkownikom przestrzeganie przepisów w zakresie przygotowania i oznakowania żywności. Zapewnia przenośne, autonomiczne, inteligentne drukowanie i koncepcję drukowania z poziomu aplikacji (Application Enabled Printing, AEP). Przy użyciu oprogramowania Sato użytkownik ma możliwość bardzo łatwego stworzenia nowej aplikacji i przesłania informacji, lub aktualizacji, do pamięci SD urządzenia przez łącze USB lub sieć lokalną.
Wspomniana funkcja, w połączeniu z aplikacją do tworzenia etykiet ze składnikami produktu, pomaga użytkownikom spełniać wymagania norm żywnościowych; ta wszechstronna drukarka pozwala producentom dodawać wszelkie informacje niezbędne przy przygotowywaniu żywności, jakie będą teraz wymagane przez prawo. Drukarka może zawierać własne programy oraz bazę danych, którą można w każdej chwili zmodyfikować. W efekcie firmy spożywcze mogą korzystać z jednej drukarki do wielu zastosowań i łatwo przystosowywać się do potencjalnych zmian prawa.
Drukarka TH2 jest łatwa w użytkowaniu, lekka, a równocześnie solidna, może pracować w zakresie temperatur od 0 do 40°C, a do tego ma antymikrobową powłokę. Urządzenie jest zasilane z akumulatora litowo-jonowego, umożliwiającego wydrukowanie od 4000 do 5000 etykiet przy pojedynczym naładowaniu. TH2 ma wbudowaną klawiaturę, nie ma więc potrzeby, by w pobliżu był komputer PC. Ma również szeroki, regulowany ekran LCD, umożliwiający intuicyjną obsługę, podobną do telefonu komórkowego.
Dziękujemy za ocenę!
Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!
Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!
W ostatnim czasie kilkuosobowa delegacja firmy Polkos – autoryzowanego dealera urządzeń marek Roland oraz Xenons – spędziła prawie dwa tygodnie w Chinach. W ramach współpracy z firmą Xenons przedstawiciele dystrybutora zwiedzili nowoczesne fabryki producenta, przyglądając się z bliska zaawansowanym procesom produkcyjnym i nowym technologiom; z zapoznali się również z najnowszymi produktami i prototypami maszyn, które dopiero będą wprowadzane na rynek.
6 czerwca 2024 r. w Hotelu Grzegorzewski w Tuszynie koło Łodzi odbyło się doroczne Walne Zebranie Sprawozdawcze Członków Polskiej Izby Artykułów Promocyjnych (PIAP). Wydarzenie dla zrzeszonych w Izbie przedstawicieli branży artykułów promocyjnych z całej Polski zwieńczył uroczysty bankiet, podczas którego wręczono Jubileuszowe Statuetki PIAP 2024.
Kilkadziesiąt osób, reprezentujących kadrę zarządzającą drukarń wąskowstęgowych, wzięło udział w sympozjum zorganizowanym przez firmę Mark Andy z myślą o jej klientach z Polski. Wydarzenie odbyło się 9 maja br. w Zamku Topacz w Ślęzie. Złożyło się na nie kilka wystąpień, które – w odróżnieniu od wcześniejszych tego typu spotkań dla użytkowników maszyn amerykańskiego producenta – koncentrowały się nie tylko na aspektach rynkowych i technologicznych. Uczestnicy mieli bowiem okazję wysłuchać prezentacji na temat cyberbezpieczeństwa czy wykładu motywacyjnego.
Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.
W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu
*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:
Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.
Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.
W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.
Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.