Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Łączenie elementów cyfrowej mody od projektu do produkcji – cyfrowy imperatyw

Łączenie elementów cyfrowej mody od projektu do produkcji – cyfrowy imperatyw

Zrównoważona produkcja odzieży na potrzeby handlu detalicznego wymaga wysoce zorganizowanego, wielodyscyplinarnego łańcucha dostaw. Gdy dodamy do tego produkcję na żądanie, presja staje się jeszcze większa. Z dosłownie tysiącami globalnych punktów styku dla każdego produktu, jest to krajobraz, który pozostaje obciążony marnotrawstwem i nadmiarem.
Dla kontrastu – technologia produkcji na żądanie oferuje nową nadzieję na przyszłość odpowiedzialnej mody połączonej z pozytywnym wpływem na środowisko i znaczącymi korzyściami komercyjnymi dla branży modowej. Współpracując ze sobą, projektanci, dostawcy i producenci mogą dokonać znaczącej zmiany, zarówno pod względem kreatywnym, jak i komercyjnym, kierując branżę ku rentownej przyszłości.
Debbie McKeegan twierdzi, że aby odnieść sukces, wszyscy zainteresowani muszą zdigitalizować swój łańcuch dostaw, czyniąc każdy punkt styku zarówno wydajnym, jak i elastycznym, a także z natury przejrzystym i identyfikowalnym. I tu zaczyna się wyścig technologii i ich wdrażanie – poprzez łączenie elementów od projektu produktu do produkcji. Cyfrowy imperatyw.
Więcej na stronie Kornit.com.

Informacja reklamowa

Wraz ze stałym wzrostem popularności handlu elektronicznego, w sieci pojawiły się nowe terytoria i nowe technologie, z których każda oferuje na swój sposób znaczące możliwości ekonomiczne dla projektantów i sprzedawców detalicznych.

Rozpakowywanie phygitalowego produktu i symulacja 3D

Strumień produktów bez odpadów pozostaje Świętym Graalem. Projektowanie wirtualnej odzieży przy użyciu trójwymiarowej symulacji produktu ma wiele zalet. Zwiększa kreatywność i ogranicza liczbę próbek. Jest zarówno reaktywne, jak i adaptacyjne, dostarczając produkty, które są precyzyjnie dostosowane do potrzeb klientów. Ale być może najważniejsze jest to, że eliminuje wymóg posiadania zapasów magazynowych i otwiera drzwi do realizacji produkcji i zamówień w bliskiej w odległości. Narodziny phygitalowej kopii – awatar.

Technologia w tym sektorze rozwija się w superszybkim tempie. Z generatywną sztuczną inteligencją depczącą po piętach rzeczywistości – w przypadku wielu obrazów, które teraz podświadomie chłoniemy, powiedzenie „zobaczyć znaczy uwierzyć” przestało być prawdziwe. Jednym z takich przykładów jest Nieznany Buntownik. Niezapomniany obraz jednego, niezidentyfikowanego chińskiego studenta stojącego przed kolumną 59 czołgów na placu Niebiańskiego Spokoju w 1989 roku – niedawno powrócił jako selfie – wygenerowany anonimowo przez sztuczną inteligencję. Symulacja produktu to jednak zupełnie coś innego.

Produkt stworzony i sprzedawany przy użyciu technologii cyfrowych musi być wierną kopią powielającą ostateczny produkt fizyczny ze 100% dokładnością. Równie ważnym elementem ostatecznej opowieści marketingowej dla handlu detalicznego jest kolejna misja techniczna – symulacja człowieka, który prezentuje odzież i jej zachowanie (pofałdowanie, rozciąganie, układanie).

Verce robi ogromne postępy między światem fizycznym i cyfrowym

Verce to wiodące studio tworzące wirtualne modele dla branży modowej, które prowadzi niezwykle zaawansowane prace w zakresie wysokiej jakości wizualizacji hiperrealistycznych wirtualnych ludzi. Ich ostatni projekt zatytułowany „shades of sense” pokazuje przepływ pracy łączący mocne strony wiodących w branży narzędzi, takich jak CLO3D i Unreal Engine, z kompetencjami Verce w tworzeniu wirtualnych modeli modowych.

„Bohaterką filmowego projektu jest Ava, protegowana Verce. W ostatnich latach wirtualny człowiek został starannie wykonany, otrzymując hiperrealistyczny wygląd i fascynującą historię. W bezpośredniej interakcji z metaludźmi, Ava po raz pierwszy prezentuje niespotykaną wcześniej urodę, co czyni ją idealnym ambasadorem cyfrowej ery mody” – stwierdza Verce.

Mówiąc o współpracy, Arndt Johannes, dyrektor generalny Verce, powiedział: „Wkroczyliśmy w kolejną ewolucję cyfrowej odzieży i mody w ogóle. To podejście polega na byciu bardziej ludzkim, bardziej realnym. Przesuwamy granice cyfryzacji i otwieramy niezbadane możliwości produkcji treści. Zapewni to firmom i artystom nowe, innowacyjne możliwości, aby stworzyć coś niezwykłego”.

 

Generowanie phygitalowej mody na potrzeby produkcji na żądanie

Inną firmą, która robi postępy w cyfrowej modzie dla handlu detalicznego, jest zespół PhygitalTwin. Louise Laing kieruje zespołem wysoko wykwalifikowanych techników, którzy mogą tworzyć cyfrowe i fizyczne ubrania przy użyciu symulacji trójwymiarowych produktów na użytek handlu detalicznego.

Łączą wykorzystanie oprogramowania 3D i cyfrowych technologii produkcyjnych – technologii, które mają na celu płynne przeprowadzenie produktu przez cyfrowy projekt i produkcję na żądanie.

Proces ten sprawia jeszcze pewne problemy i w dużej mierze zależy od umiejętności projektanta i jakości wprowadzanych danych. Jednak generatywna sztuczna inteligencja ma do odegrania ważną rolę w tym sektorze odzieży, a jej rozwój jest coraz szybszy.

Niedawno wystawialiśmy się na Digital Fashion Week w Londynie we współpracy z blancdeblanc.com, która skomentowała: „Nasz londyński pokaz podczas Digital Fashion Week był niezapomnianym przeżyciem! We współpracy z PhygitalTwin ożywiliśmy kolekcję „Breeze of Birth”, która symbolizuje odnowę natury i odrodzenie w każdym z nas. Zaprezentowaliśmy 10 niepowtarzalnych projektów, zacierając granice między modą cyfrową a fizyczną”.

Odzież została wyprodukowana i wydrukowana w Fashion-Enter, centrum zaawansowanych technologii i akademii projektowania mody. Zlokalizowany w samym sercu Londynu zakład działa we współpracy z firmą Kornit Digital, wykorzystując jej cyfrowe systemy druku na tekstyliach.

Technologia cyfrowa konsekwentnie odblokowuje modowy łańcuch dostaw

Inteligentna produkcja wykorzystująca technologie cyfrowe oferuje branży modowej możliwości, które nie mają sobie równych. W Polsce firma Print Logistic (znani pionierzy w sektorze produkcji odzieży) pełni rolę imponującego portalu do produkcji na żądanie. Łącząc projektowanie 3D, personalizację produktu, druk cyfrowy (przy użyciu technologii Kornit Digital), oferuje zaawansowane technologicznie rozwiązanie do produkcji drukowanej szytej mody.

Firma Print Logistic zwraca uwagę na nowy szablon produkcji szytych tekstyliów, a jej model biznesowy jest elastyczny i gotowy zrewolucjonizować produkcję i sprzedaż odzieży i produktów dekoracyjnych, zarówno online, jak i offline. Michał Tracz wyjaśnił: „Oferujemy kompleksową obsługę. Od momentu otrzymania zamówienia przygotowujemy się do produkcji, drukowania, cięcia, szycia, kontroli jakości, pakowania i wysyłki bezpośrednio do konsumenta, sklepu detalicznego lub magazynu”.

Jak zawsze stawiamy na szczegółowy design, a w połączeniu z technologią cyfrową przyszłość tworzenia i sprzedaży detalicznej (online i offline) nie ma granic. Wydobywanie danych z głębi łańcucha dostaw jest kluczem do wysokiej jakości produkcji. Współpraca między wszystkimi zainteresowanymi jest niezbędna, a wraz z rozwojem technologii dane muszą sprawnie przepływać przez łańcuch wartości – zapewniając, że produkty, które symulujemy, są produktami, które produkujemy i dostarczamy.

Więcej informacji można znaleźć na stronie Kornit.com.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.