Home / Czytelnia / Z ostatniej chwili / Technologie / Szerszy gamut kolorystyczny w druku opakowań

Szerszy gamut kolorystyczny w druku opakowań

Sun Chemical po raz kolejny rozszerzył swoją ofertę w obszarze rozwiązań do druku arkuszowego, skierowanego do bezpośredniego kontaktu z żywnością – do portfolio firmy dołączono „zielony” odcień niebieskiego pigmentu. Jak podkreśla producent, pigmenty te umożliwią projektantom opakowań i właścicielom marek korzystanie z szerszego gamutu kolorystycznego, bez kompromisu i naruszenia zgodności z przepisami i normami bezpieczeństwa żywności. Jednocześnie firma wprowadziła do pakietu rozwiązań SunColorBox nową funkcjonalność dla oprogramowania GamutViewer.

Jak podaje Sun Chemical, firma w szczególny sposób dokonuje selekcji pigmentów stosowanych przy produkcji farb do bezpośredniego kontaktu żywnością (DFC – Direct Food Contact). Brane są tu pod uwagę zarówno chemikalia stanowiące bazę dla pigmentów, jak też substancje, które mogą się znaleźć w składzie farby w sposób nieumyślny (tzw. NIAS – Non Intentionally Added Substances). Jak podkreśla producent, obecnie nie ma na rynku odpowiednich pigmentów zielonych dla tego typu aplikacji, zaś te dostępne komercyjnie zawierają pozostałości NIAS, które potencjalnie mogą przedostać się do żywności. To znacząco ogranicza paletę kolorów do zastosowań typu DFC. Dlatego Sun Chemical wprowadził do swojej oferty kolejną odmianę farby bazowej SunPak DirectFood Plus, dzięki czemu seria ta pozwala na uzyskanie 1801 różnych dostępnych kolorów we wzorniku Digital Master Pantone z tolerancją odwzorowania Delta E <2 (dE2000).

W związku z powyższym Sun Chemical wprowadził też do pakietu rozwiązań SunColorBox nową funkcjonalność dla oprogramowania GamutViewer. Jest to dodatkowe narzędzie wspierające projektantów, właścicieli marek i drukarnie w kontekście zgodności pożądanego przez nich koloru z paletą barw dostępną w ramach serii SunPak DFP. To, jak podkreśla firma, oznacza mniejsze prawdopodobieństwo błędów, a tym samym – uniknięcie zbędnych dodruków czy generowania niepotrzebnych strat w całym łańcuchu dostaw.

Kolejnym praktycznym narzędziem, jakie znajduje się w ofercie pakietu SunColorBox, są fizyczne próbniki (tzw. SunDigiGuides), dostępne dla projektantów i właścicieli marek. Ilustrują one, które kolory referencyjne z wzornika Master Pantone są dostępne z akceptowalną tolerancją w przypadku zastosowania m.in. farb z serii SunPak DFP. Rozwiązanie to ma – jak podkreśla firma – umożliwić szybsze wprowadzenie na rynek nowych produktów, uwzględniających oczekiwane przez właścicieli marek wymagania kolorystyczne.

  • Obecnie 0 z 5.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ocena: 0/5 (0 ocen/y)

Dziękujemy za ocenę!

Twoja ocena już została uwzględniona. możesz oceniać tylko raz!

Twoja ocena została zmieniona, dziękujemy za ocenę!

Powiązana zawartość

Nie masz uprawnień do pisania komentarzy. Zaloguj się.

Z ostatniej chwili

W dn. 19 i 20 czerwca br. w warszawskim Expo XXI odbędzie się V edycja Międzynarodowych Targów Dostawców dla Przemysłu Farmaceutycznego i Kosmetycznego PCI Days 2024. Wydarzenie, w którym udział jest bezpłatny (wymagana jest rejestracja), jest przeznaczone dla producentów leków i kosmetyków, a także przedstawicieli instytucji, uczelni i firm z otoczenia branży farmaceutycznej i kosmetycznej.

Firma Dantex – producent cyfrowych drukarek do etykiet – nawiązała współpracę sprzedażową i marketingową dotyczącą drukarek Pico z Grupo Impryma, działającą na terenie Hiszpanii i Portugalii.

Polecamy

Prenumerata

Zachęcamy do zaprenumerowania naszego pisma.
Wypełnij formularz i dołącz do grona ludzi dobrze poinformowanych.

●Zamawiam prenumeratę●

Reklama

W tym miejscu zamieszczamy cenniki produktów reklamowych w drukowanych wydaniach "Świata DRUKU" oraz informacje techniczne dotyczące ich przygotowania.
Wszelkie ewentualne pytania prosimy kierować do działu reklamy:
tel. 42 687 12 92
reklama@swiatdruku.eu

*Informacje o modułach reklamowych do zestawień tematycznych:

Moduły reklamowe do zestawień przygotowywane przez nasze zewnętrzne studio graficzne (w wym. 180 x 40 mm), w oparciu o przesłane do nas w tym celu następujące materiały Klienta:
- logotyp w rozdzielczości 300 dpi (formaty: AI, CDR, EPS, JPEG, PDF lub TIFF)
- nazwa firmy wraz z formą prawną
- adres: ulica, numer, kod pocztowy, miejscowość
- jeden numer telefonu i jeden numer faksu
- jeden adres e-mail i jeden adres strony www
- opis działalności do 600 znaków ze spacjami.

Moduły są przesyłane do Klienta przed drukiem w celu akceptacji.

W cenie modułu zawarta jest jedna poprawka Klienta i wszelkie korekty ewentualnych błędów zawinionych przez naszą redakcję lub studio graficzne.

Dodatkowe zmiany treści są dodatkowo płatne, uzależnione od czasu pracy studia.